۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵

مدیرکل کانون پرورشی اردبیل:

اردبیل میزبان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خواهد بود

اردبیل میزبان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خواهد بود

اردبیل-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: اردبیل در آبان ماه سال‌جاری میزبان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه ملک‌زاده فرد بعدازظهر دوشنبه در جلسه هم‌افزایی و هماهنگی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با بیان اینکه استان اردبیل از استعدادها و ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگ به‌خصوص قصه برخوردار است، اظهار کرد: اردبیل در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آبان ماه سال‌جاری میزبان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خواهد بود که این جشنواره فرصت مناسبی برای شناسایی و پرورش استعدادهای اردبیل است.

وی با اشاره به تحت تأثیر قرار گرفتن جایگاه قصه با ورود ابزارهای الکترونیکی از قبیل گوشی‌های هوشمند، افزود: بازیابی جایگاه قصه به‌عنوان میراث ناملموس فرهنگی کشور و فعالیتی جدی در نظام تربیتی، هدف‌گذاری پرورشی را عینیت خواهد بخشید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل با بیان اینکه قصه به‌عنوان یکی از همین ابزارهای تربیتی از جایگاه ویژه‌ای در نظام تعلیم و تربیت برخوردار است، ادامه داد: امروزه استفاده از روش‌های غیرمستقیم در آموزش هنجارها و باید و نبایدهای رفتار فردی و اجتماعی موردتوجه قرار دارد.

ملک‌زاده فرد با اشاره به کسب تجربه‌های مثبت از دوره‌های قبلی این جشنواره، خاطرنشان کرد: با ایجاد فرصت برای علاقه‌مندان به قصه‌گویی در این جشنواره، شاهد شکوفایی استعدادهایی از مناطق روستایی این منطقه در گروه‌های سنی نوجوانان بودیم.

کد خبر 5901209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha