۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان خمین افتتاح شد

مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان خمین افتتاح شد

اراک - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، همزمان با گرامیداشت هفته سالمندان، در شهرستان خمین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حسین آبادی ظهر دوشنبه در آئین افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان در شهرستان خمین اظهار کرد: سیاست ما به عنوان متولی سلامت اجتماعی در کشور، حضور و زندگی مستقل و توأم با عزت و کرامت سالمند در بستر جامعه و خانواده است و مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان با شرایط ویژه در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: اقتضای فرهنگ اسلامی و ایرانی، نگهداری سالمندان در کنار خانواده است چرا که این قشر موجب غنای واحد مستحکم خانواده در جامعه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: ظرفیت اسمی این مرکز ۵۰ نفر بوده که قابل گسترش و توسعه است و در این مرکز خدمات مختلف آموزشی و توانبخشی ارائه می‌شود.

حسین آبادی تصریح کرد: این مرکز به صورت سه طبقه و فاز سوم مرکز نگهداری شبانه روزی است که فاز نخست و دوم این مرکز به صورت روزانه و فاز سوم به صورت شبانه روزی به سالمندان خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: ما به سمت ایجاد خلأ عاطفی حرکت نمی‌کنیم اما توصیه می‌شود تا مراکز روزانه و مراقبت در منزل تقویت، تا شکاف بین سالمندان و خانواده‌ها ایجاد نشود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه پیشگیری از عوارض ناشی از سالمندی، یکی از اصلی‌ترین اهداف مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه سالمندان است، گفت: در این مرکز خدماتی همانند پزشکی، توانبخشی، پرستاری، روانشناسی، مراقبتی با تکیه بر اصول نوین توانبخشی و پزشکی ارائه می‌شود.

کد خبر 5901281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha