۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

۱۶ هزار موقوفه در کشور ثبت شد

۱۶ هزار موقوفه در کشور ثبت شد

ارومیه- رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ثبت ۱۶ هزار موقوفه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد شرفخانی روز سه شنبه در همایش یاوران وقف در خوی به نقش اوقاف در توسعه خدمات اجتماعی و درمانی در جامعه اشاره کرد و افزود: یک هزار ۲۱۷ بیمارستان، درمانگاه و مرکز بهداشتی موقوفه و خیریه در کشور وجود دارد، در حال حاضر ۱۶ هزار موقوفه در کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این مراسم از رویکرد جدید اوقاف استان برای امور بهروری اقتصادی موقوفات خبر داد و افزود: در شش ماه اول امسال موقوفات استان بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال در آمد داشتند که ۲۷۰ میلیارد ریال آن بر اساس نیات واقفان در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی آموزشی و درمانی و مذهبی هزینه شده است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت همچنین از افزایش موقوفات استان در ۷ سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۴۴ هزار رقبه در استان وجود دارد که ۱۴ هزار رقبه در ۷ سال گذشته اضافه شدند و ۲۰۰ رقبه جدید نیز در سال جاری کشف شده است.

وی از کسب رتبه برتر استان در تثبیت مالکیت موقوفات در کشور هم خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال برای ۱ هزار ۱۰۰ رقبه استان سند مالکیت صادر شده و این استان در ۴ سال متوالی جز ۴ استان برتر کشور در صدور سند مالکیت به موقوفات بوده است.

محمد نوری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی هم در این همایش از ثبت ۱۰ وقف جدید در شهرستان خبر داد و گفت: این شهرستان با ۴۵۰ موقوفه ازجمله شهرستان‌های برتر در ثبت موقوفات در کشور است.

امام جمعه خوی هم در این همایش با اشاره به سابقه غنی وقف در شهرستان خوی گفت: این شهرستان ز جمله مناطقی است که از نظر کثرت واقفان در رتبه‌های برتر است.

حجت الاسلام حجت قاسم خانی افزود: از گذشته یک شبکه بسیار قوی از واقفان در خوی تشکیل شده که وقف‌های این شبکه، موجب تقویت مذهبی در منطقه شده است.

همایش یاوران وقف با حضور واقفان نیک اندیش، یاوران وقف و مسؤولان استانی و شهرستانی درخوی برگزار شد و ۲۰ نفر از یاوران و واقفان شهرستان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.

کد خبر 5901936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha