تحولات فلسطین؛

یورش گسترده صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی/ بازداشت ۱۷ فلسطینی+ فیلم

یورش گسترده صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی/ بازداشت ۱۷ فلسطینی+ فیلم

در حالی که نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به مناطق مختلف کرانه باختری دست‌کم ۱۷ فلسطینی را بازداشت و شماری از آنها را زخمی کردند، شهرک‌نشینان هم به صورت گسترده به مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در پنجمین روز عید یهودیان موسوم به روز «عرش» به صورت گسترده به کوچه‌ها و محله‌های بخش قدیمی قدس حمله کردند و به انجام اقدامات تنش آفرین پرداختند.

منابع فلسطینی همچنین از حضور گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی در «باب القطانین» یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی خبر داده و اعلام کردند که شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان اشغالگر در حال انجام مناسک خود در ورودی باب القطانین هستند.

این منابع افزودند که نظامیان اشغالگر از حضور خبرنگاران در باب القطانین و پوشش تحولات جاری جلوگیری می‌کنند.

یورش گسترده صهیونیست ها به مسجدالاقصی/ بازداشت 10 فلسطینی

منابع مذکور از حضور نظامیان رژیم صهیونیستی در دو منطقه «باب الاسباط» و «باب الحطه» دو ورودی دیگر مسجدالاقصی خبر داده‌اند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که در چند روز اخیر بیش از ۲۹۰۰ شهرک نشین صهیونیست به مسجدالاقصی یورش برده‌اند.

در خبری دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری دست کم ۱۷ شهروند فلسطینی را بازداشت کردند. رزمندگان فلسطینی نیز با سنگ و کوکوتل مولوتف به این حملات پاسخ دادند و درگیری‌هایی بین دو طرف اتفاق افتاد.

یورش گسترده صهیونیست ها به مسجدالاقصی/ بازداشت 10 فلسطینی

منابع محلی اعلام کردند که شهرک «ترمسعیا» در شمال رام الله شاهد درگیری‌های سنگین بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست بوده است که در این درگیری‌ها چهار فلسطینی زخمی شدند.

یک جوان فلسطینی هم در شهرک «برقه» در شمال غرب نابلس در جریان مقابله با یورش اشغالگران زخمی شد و چند نفر دیگر هم بر اثر استنشاق گاز اشکآور دچار حالت خفگی شدند.

این تحولات در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن یک شهرک نشین در شهرک «حواره» در نابلس بر اثر اصابت سنگ جوانان فلسطینی اذعان کرد.

کد خبر 5902207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha