۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی خبر داد؛

نوید بارندگی از اواسط آبان‌ماه در خراسان جنوبی

نوید بارندگی از اواسط آبان‌ماه در خراسان جنوبی

بیرجند_ کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: آنچه آمار بلند مدت و پیش بینی فصلی نشان می دهد معمولا از اواسط آبان ماه بارندگی ها در استان شروع می شود.

جواد نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: افزایش دمای هوا را طی یکی دو روز گذشته در استان شاهد بودیم و امروز و فردا نسبت به شرایط معمول فصل سه تا پنج درجه افزایش دما در منطفه قابل پیش بینی است.

وی تصریح کرد: پنج شنبه تا جمعه سرعت وزش باد در استان تشدید و سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: دمای هوا از روز جمعه تا شنبه هفته آینده در استان روند کاهشی دارد و قدری خنک‌تر می‌شود.

نخعی با اشاره به اینکه امروز تا جمعه از ساعت عصر تا شب برای نواحی شمالی استان افزایش ابر را انتطار داریم، بیان داشت: از عصر پنج شنبع تا صبح جمعه برای برخی از نقاط شمالی استان احتمال بارش دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: در شبانه روز گذشته سربیشه با کمینه هشت درجه خنک‌ترین شهر استان و دهسلم با بیشنه دمای ۳۸ درجه گرم‌ترین ایستگاه استان بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته روند تغییرات دما در مرکز استان بین ۱۲ و ۳۰ درجه سلسیوس بوده و دمای کنونی بیرجند ۱۹ درجه سلسیوس بالای صفر می‌باشد که نسبت به مدت مشابه روز قبل یک درجه کاهش پیدا کرده است.

نخعی خاطرنشان کرد: شاید برای بارندگی‌ها در منطقه خراسان جنوبی روز و حتی هفته مشخصی نتوان تعیین کرد اما آنچه آمار بلند مدت و پیش بینی فصلی نشان می‌دهد معمولاً از اوسط آبان ماه بارندگی‌ها در استان شروع و امسال هم پیش بینی می‌شود از اوسط فصل پاییز تا اوسط فصل زمستان شرایط نرمال حتی بالاتر از نرمال را در استان تجربه کنیم.

کد خبر 5902311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha