۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد؛

روضه های خانگی فرصتی طلایی در راستای ظرفیت سازی برای نسل جدید

روضه های خانگی فرصتی طلایی در راستای ظرفیت سازی برای نسل جدید

رشت- استاد حوزه و دانشگاه گفت: روضه های خانگی فرصتی طلایی در راستای ظرفیت سازی برای نسل نوجوان و جوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، فروغ نیلچی زاده صبح چهارشنبه در بیستمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی ویژه بانوان در حرم مطهر خواهر امام (ع) رشت اظهار کرد: بنیانگذار روضه‌های خانگی امام صادق (ع) بود و بر روضه‌های خانگی تاکید داشت تا جایی که امروز در نقطه نقطه کشور خانه‌هایی است که بیش از یک قرن عزای سیدالشهدا در آنجا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی خانه‌ها سابقه برپایی بیش از ۱۵۰ سال روضه‌های خانگی دارند، افزود: در روضه خانگی یک همکاری ویژه خانوادگی برای میزبانی از مهمانان دیده می‌شود.

نیلچی زاده اضافه کرد: امروز که در دوره آخرالزمان هستیم شیاطین به خانواده حمله کرده اند و اگر به برکت خون شهدا و خون دل ولایت نبود این توفیق حاصل می‌شود که رئیس جمهور با سربلندی در سازمان ملل از خانواده دفاع کند این یعنی امروز جنگ جنگ خانواده است.

این پژوهشگر دینی با بیان اینکه شیاطین درصدد تقدس زدایی از فطری‌ترین حقایق بشری هستند، گفت: اگر خانواده پاکی، اصالت و تقدس آن آسیب ببیند همه بشریت در چنگ شیاطین قرار می‌گیرد.

نیلچی زاده با تاکید بر اینکه گریه بر اهل بیت (ع) که در روضه‌های خانگی نمود می‌یابد به معنی دانشگاهی بزرگ بر تزکیه است، افزود: روضه‌های خانگی فرصتی ناب و طلایی برای هیئت‌های نوجوان و جوان و ظرفیت سازی فرزندان و نسل جدید است.

روضه های خانگی فرصتی طلایی در راستای ظرفیت سازی برای نسل جدید

گیلان بانوان بزرگی در خود پرورش داده است

«زهرا یعقوب نژاد» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان و مسئول بانوان اجلاس پیر غلامان حسینی هم در این نشست اظهار کرد: برگزاری اولین اجلاسیه پیر غلامان حسینی ویژه بانوان در اجلاس بیستم اتفاق خوبی برای جامعه زنان است.

مسئول بانوان اجلاس پیر غلامان حسینی گیلان با اشاره به جایگاه و منزلت خواهر امام رضا (ع) بیان کرد: معرفی فاطمه اخری (س) خواهر گرانقدر امام رضا علیه السلام از مهم‌ترین اهداف ویژه برنامه اجلاس بیستم است.

وی با بیان اینکه استان گیلان بسیاری از بانوان بزرگ را در خود پرورش داده است، ادامه داد: ملأ خدیجه اولین زن کاتب قرآن و ۴۴ شهیده، ۶۹ جانباز ۲۱ هزار همسر جانباز و ۲۳ شهید کودک تنها گوشه‌ای از ایثارگری‌های زنان در این استان است.

کد خبر 5902354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha