۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲

فرمانده انتظامی مرکزی مطرح کرد؛

کاهش ۴۳ درصدی قتل در استان مرکزی

کاهش ۴۳ درصدی قتل در استان مرکزی

اراک-فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال ۴ فقره قتل کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هادی رفیعی کیا ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه با تاکید بر ضرورت امنیت در برگزاری انتخابات گفت: امنیت شاخصه بسیار مهمی در انتخابات بوده به همین منظور تدابیر لازم برای برگزاری یک انتخاب سالم با امنیت بالا اندیشیده شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: تا به امروز ۱۱ هزار و ۹۰۸ تماس با پلیس ۱۹۷ و ۵۴۴ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ انجام شده که ۲۰۰ هزار تماس عملیاتی شده است.

سردار رفیعی کیا با بیان اینکه در استان مرکزی کمپ ماده ۱۶ وجود ندارد گفت: در ۶ ماهه سال‌جاری یک هزار و ۳۹۷ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۵ باند خرید و فروش مواد مخدر متلاشی و همچنین چهار هزار و ۲۷۲ معتاد متجاهر تحویل کمپ‌های ماده ۱۵ داده شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در ۶ ماه امسال در راستای حفظ امنیت ۵۱ شهید تقدیم جمهوری اسلامی شده است و یکی از دلایلی که باعث شد در این ۶ ماه ناامنی نداشته باشیم جانفشانی این عزیزان بود.

رفیعی کیا با بیان اینکه ۵ هزار و ۴۷۶ مورد انواع سرقت در ۶ ماهه امسال کشف شده است، گفت: در این مدت ۳ هزار و ۲۷۱ سارق دستگیر شده که بعضاً تکرار سرقت داشته اند.

وی افزود: در این مدت همچنین بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و ۴ هزار و۱۳۷ کیلو مواد مخدر نیز کشف شده است و در حوزه حمل کالای قاچاق هم ۵۳۹ نفر دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر برای اولین بار طرح سه روزه اجرا و ۴۶ خرده فروش دستگیر شدند که اقدام مناسبی بود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۴ درصد جرایم رخ داده در فضای مجازی منجر به کشف شده امیدواریم این اقدام ارتقا پیدا کند.

رفیعی کیا با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها در استان مرکزی مسئله تصادفات است، گفت: در ۶ ماهه اول امسال در استان مرکزی ۳۱۵ نفر در تصادفات برون شهری و ۵۰ نفر در حوزه درون شهری جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و۸۶۲ دستگاه موتورسیکلت و ۱۳ هزار و ۷۶۲ دستگاه خودرو در ۶ ماهه امسال توقیف شده که از این تعداد ۲۲۱ دستگاه، خودرو شوتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ۲۱ هزار و ۱۳۶ خدمت مشاوره‌ای در ۶ ماهه امسال ارائه شده و بیش از ۷۰ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

رفیعی کیا اضافه کرد: از ابتدای امسال ۴ فقره قتل کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، پلیس در استان مرکزی رتبه برتر و در سطح کشور رتبه قابل قبولی را کسب کرده است.

در این نشست از سه عنوان کتاب قواعد بررسی علمی صحنه جرم، پلیس گمرک و کشف جرایم و خصوصی سازی خدمات پیشگیری از جرم، تألیف فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز رونمایی شد.

کد خبر 5902855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha