۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۲

مدیرکل محیط زیست اردبیل:

۴ راس گوزن زرد به جنگل‌های فندقلو انتقال یافت

۴ راس گوزن زرد به جنگل‌های فندقلو انتقال یافت

نمین - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۴ راس گوزن زرد ایرانی از پناهگاه حیات وحش دشت ناز استان مازندران به سایت فندقلوی شهرستان نمین انتقال داده شد.

حسن قاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه استان اردبیل به عنوان یکی از مراکز تکثیر و احیا گونه در معرض خطر انقراض گوزن زرد در کشور انتخاب شده است، اظهار کرد: در اولین مرحله در اسفندماه سال گذشته ۴ رأس گوزن زرد ایرانی به سایت «فندقلوی نمین» منتقل شد.

وی از انتقال مرحله دوم این گونه گوزن زرد خبر داد و خاطرنشان کرد: در مرحله‌ی دوم انتقال این گونه گوزن، تعداد ۴ رأس گوزن زرد ایرانی از پناهگاه حیات وحش دشت ناز استان مازندران به سایت فندقلوی شهرستان نمین انتقال داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل ادامه داد: در گام بعدی و بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده تعداد ۴ رأس دیگر طی هفته آینده از استان ایلام به استان اردبیل منتقل خواهد شد تا تعداد این گونه گوزن در سایت فندقلو به ۱۲ رأس برسد.

قاسم‌پور با ابراز رضایت از وضعیت گوزن زرد ایرانی در سایت فندقلو، افزود: امیدواریم با توجه به شرایط مساعد زیستگاه فندقلو، شاهد تکثیر این گونه در منطقه باشیم.

کد خبر 5903051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha