۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

گرد و غبار در هوای مشهد تا پایان امشب افزایش می‌یابد

گرد و غبار در هوای مشهد تا پایان امشب افزایش می‌یابد

مشهد- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به رغم پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی با عدم رطوبت و بارندگی روبرو شدیم و همچنان پایداری گرد و غبار را تا پایان امشب خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور اظهار کرد: از عصر دیروز که براثر نوسانات جوی شاهد افزایش حجم آلاینده گرد و غبار در مشهد بودیم به رغم پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان با عدم رطوبت و بارندگی روبرو شدیم و همچنان پایداری گرد و غبار را در این شهر داریم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: بررسی‌ها نشان از افزایش حجم آلایندگی ناشی از وقوع گرد و غبار تا ساعت ۲۰ دیشب داشت، اما خوشبختانه از شب گذشته روند کاهش گرد و غبار آغاز شد.

وی اظهار کرد: مشهد همچنان امروز در کنار شهرهایی مانند درگز و قوچان درگیر این پدیده بود، اما از حوالی ظهر مجدد این کلانشهر تحت تأثیر گرد و غبار از سمت ترکمنستان قرار خواهد بود و افزایش آلاینده گرد و غبار را بار دیگر تجربه خواهیم داشت.

اله پور تاکید کرد: هشدارهای لازم را به شهروندان داده‌ایم و بار دیگر از همه آنان خواستاریم خروج از منزل را تا حد امکان در برنامه خود قرار دهند و در صورت اجبار بر تردد در سطح شهر حتماً از ماسک استفاده کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه هنوز تصمیم قطعی بر برگزاری دومین جلسه کارگروه مدیریت گرد و غبار در استان گرفته نشده است، افزود: در برگزاری نخستین جلسه شب گذشته ستاد تعطیلی فعالیت‌های آموزشی و ورزشی طی امروز پنجشنبه مصوب شد.

وی بیان کرد: تداوم تعطیلی و مصوبات جدید در گروه برگزاری جلسه دوم کارگروه است.

کد خبر 5903404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha