۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۲

تئاتر «حکایت عشق» با هدف هویت‌یابی دخترانه در اصفهان اکران شد

تئاتر «حکایت عشق» با هدف هویت‌یابی دخترانه در اصفهان اکران شد

اصفهان-نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: تئاتر «حکایت عشق» با هدف هویت‌یابی دخترانه و رفع لاکچری خواهی‌های آنها درباره ازدواج و مسائلی از قبیلی مهریه و جهیزیه نوشته شده است.

زهرا کوپایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اکران تئاتر «حکایت یک عشق» اظهار داشت: گروه فرهنگی هنری هما این روزها تئاتر «حکایت یک عشق» را با کارگردانی بنده روی صحنه برده است و تمرکز اصلی گروه بر روی تئاترهای با موضوع و مناسبت‌های تاریخی_اسلامی است و سعی دارد این موضوعات متناسب با مشکلات و نیازهای روز جامعه باشد.

وی افزود: در این تئاترها تلاش شده تا به صورت فاخر و زیبا مسائل، به تصویر کشیده شوند و مخاطب عام به راحتی با آن ارتباط برقرار کند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر که از دوران نوجوانی به تئاتر اشتغال داشته و حدود ۱۵ سالی است در عرصه تئاتر بانوان فعالیت دارد، در خصوص عوامل اجرایی تئاتر گفت: تمام اعضای تیم بانو هستند و تئاتر را فقط اختصاصی برای بانوان اجرا می‌کنند که این نوع اجرا یک احساس و هویت زنانه را تقویت می‌کند.

تئاتر «حکایت عشق» با هدف هویت‌یابی دخترانه در اصفهان اکران شد

وی خاطر نشان کرد: حدود ۸۰ درصد اعضا گروه هم دختران دهه هشتادی هستند و محدوده سنی که برای اجراها تمرکز داریم مخاطبانِ دخترِ جوان و نوجوان هستند.

کوپایی درباره تئاتری که این روزها به روی صحنه رفته است، گفت: تئاتر «حکایت یک عشق» درباره داستان دختری دهه هشتادی است که درگیر ازدواج شده و تجمل‌گرایی و لاکچری خواهی او همچنان در مسائلی از قبیل مهریه و جهیزیه او هم نمود پیدا کرده است. در طول داستان یک بازگشتی تاریخی و یک بازخوانی تاریخی به ازدواج حضرت زهرا (س) داریم و دختر دهه هشتادی ما با ازدواج ایشان آشنا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این روزها دختران به شدت درگیر این مسائل شده‌اند و تجمل گرایی و زیاده خواهی و توقع‌های بی‌جای آنان در این امور مانع ازدواج‌های آسان شده است این تئاتر با هدف هویت‌یابی دخترانه و رفع لاکچری خواهی‌های آنها درباره ازدواج و مسائلی از قبیلی مهریه و جهیزیه نوشته شده است.

تئاتر «حکایت عشق» با هدف هویت‌یابی دخترانه در اصفهان اکران شد

کد خبر 5903573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha