۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵

امام جمعه موقت اصفهان:

مسئولان ایجاد جریان دائمی آب در زاینده رود را فراموش نکنند

مسئولان ایجاد جریان دائمی آب در زاینده رود را فراموش نکنند

اصفهان – امام جمعه موقت اصفهان گفت: خودکفایی صنایع در خودتامینی آب و برق بسیار خوب است اما مسئولان ایجاد جریان دائمی آب در زاینده رود را فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه تبعیت دائمی از فرمان الهی از نشانه‌های تقوا در افراد است، اظهار داشت: از این رو خودم و همه مسلمانان را به تقوای الهی دعوت می‌کنم.

وی با اشاره به دیدار هفته گذشته سران نظام، سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: ایشان در این دیدار فرمودند ذهن و سخن ما از بیان و درک فضائل پیامبر اکرم (ص) عاجز است، اما اگر کسانی بخواهند دِین خود را در این راه ادا کنند باید جهاد کامل در راه پرودگار داشته باشند.

دشمنان از اتحاد کشورهای اسلامی متضرر شده‌اند

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه براساس فرموده رهبر معظم انقلاب دشمنان از اتحاد کشورهای اسلامی متضرر شده‌اند، گفت: همچنین ایشان به تقویت و افزایش آمادگی روز به روز جبهه مقاومت اشاره کردند و گفتند این آمادگی جبهه مقاومت در منطقه موجب محو رژیم غاصب صهیونیستی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه فرمایشات رهبر انقلاب سرلوحه کار مسئولان کشورهای اسلامی باشد، موجب اقتدار اسلام می‌شود، تصریح کرد: در این شرایط دیگر این کشورها با شوق به سمت ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی نمی‌روند بلکه به شدت از ارزش‌های اسلامی و قرآن حمایت می‌کنند.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به اینکه اگر کشورهای اسلامی اتحاد داشته باشند، دفاع از مکتب شهید سلیمانی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند، افزود: چنانچه اینگونه باشد شرایطی پیش نمی‌آید که از سردیس سردار سلیمانی ترس داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به هفته نیروی انتظامی و تبریک این ایام به کادر نیروی انتظامی گفت: کادر نیروی انتظامی سلامتی و آرامش خود را فدای آسایش و امنیت مردم می‌کنند و باید توجه داشت که مردم تمام قد از آنها دفاع می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به شهادت ۵۱ نفر از کادر نیروی انتظامی کشور طی ماه‌های اخیر ابراز داشت: از این تعداد ۶ نفر از استان اصفهان بودند.

مسئولان مبارزه با فساد را به تأخیر نیندازند

وی با تاکید بر اینکه مسئولان ذی‌ربط تصویب و اجرای قوانینی که در مبارزه با فساد تأخیر نیاندازند، ادامه داد: ارسال قانون مرتبط با حجاب و عفاف به شورای نگهبان پیگیری شود، همچنین مسئولان نیز در مبارزه با فساد برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند، در مبارزه نرم نیاز به اقناع افکار عمومی است و شایسته است در این جهت تلاش‌های لازم صورت گیرد.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به ضرورت توجه به تربیت اسلامی نوجوانان ادامه داد: مبحث حجاب و عفاف با همت وزارت آموزش و پرورش در مدارس مورد تاکید باشد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در فضای مجازی علیه ایران، گفت: دشمنان به‌تازگی سعی دارند ماجرای دختری که در متروی تهران زمین خورده است و براساس نظر دوستان و خانواده‌اش کسی به این دختر تعرض نکرده به عفاف و حجاب ربط دهند، در این راستا مردم ایران باید بدانند دشمنان از دشمنی با ایران دست برنمی‌دارند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به خودتامینی آب و برق در برخی از صنایع بزرگ استان اصفهان افزود: انتظار این است که این اقدامات موجب جهش اقتصادی شود.

وی ادامه داد: از سویی نیز مسئولان استان، ریاست جمهوری و وزیر نیرو باید نسبت به تقاضای مردم اصفهان که جریان زاینده‌رود است را مورد توجه قرار دهند.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه مطالبه کشاورزان رسیدن آب مزارع است و مردم اصفهان به دنبال آب آشامیدنی هستند، ادامه داد: از این رو با رعایت منافع استان‌های مجاور باید از ریختن آب مازاد به دریا جلوگیری شود.

کد خبر 5903788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha