۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴

به مناسبت روز بزرگداشت حافظ؛

نشست «صلح در اندیشه حافظ» برگزار می‌شود

نشست «صلح در اندیشه حافظ» برگزار می‌شود

نشست «صلح در اندیشه حافظ» به مناسبت روز بزرگداشت حافظ سه شنبه ۱۸ مهر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «صلح در اندیشه حافظ» به مناسبت روز بزرگداشت حافظ سه شنبه ۱۸ مهر توسط مرکز فرهنگی شهر کتاب و با همکاری کمیته صلح و ادبیات انجمن علمی مطالعات صلح ایران برگزار می‌شود.

در این نشست موسی اکرمی، علیرضا قیامتی، مسعود زنجانی، اردشیر منصوری و آزاده دوست الهی درباره صلح و رواداری در اندیشه حافظ به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

مفهوم صلح، رواداری و پرهیز از خشونت از مفاهیم اساسی در تفکر حافظ است. در ذهن و زبان حافظ گفتمان غالب رواداری، پرهیز از خشونت و ترویج صلح و دوستی است؛ به نظر او آسایش دو گیتی تفسیر دو حرف بیش نیست؛ با دوستان مروت و با دشمنان مدارا و آن کس که خشونت پیشه کند سود و سرمایه خود را یکجا به باد می‌دهد.

این شاعر بزرگ علاوه بر تأکید بر صلح و دوستی راهکارهای رسیدن به صلح را بیان کرده است. در اشعار حافظ راهکارهای رسیدن به صلح، نگاه چند بعدی به مسائل، دگرخواهی و اهمیت به هم نوع، دوستی با دیگر پدیده‌های هستی و نگرش یکپارچه به عالم معرفی شده است.

نشست صلح در اندیشه حافظ سه شنبه ۱۸ مهر ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

کد خبر 5903962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha