۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵

امام جمعه ساری:

مهدویت دکترین وحدت بخش/ صلح امام حسن (ع) باشکوه بوده است

 مهدویت دکترین وحدت بخش/ صلح امام حسن (ع) باشکوه بوده است

ساری- امام جمعه موقت ساری از مهدویت به عنوان دکترین وحدت بخش در جامعه اسلامی و بین مسلمین یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا نصوری در خطبه‌های نمازجمعه ساری با بیان اینکه اندیشه غربی‌ها برای سعادت انسان‌ها به بن‌بست رسیده است، افزود از این رو آنها می‌خواهند که با قرآن و کلام الهی به مقابله بپردازند.

وی با بیان اینکه ما مسلمانان باید روز به روز بیشتر به قرآن و کلام الهی تکیه کنیم، یادآور شد: باید تکیه خود را به دستورات و بایدها و نبایدهای قرآن کریم بیشتر کنیم و با عمل به دستورات قرآن می‌توان اتحاد و همدلی و وفاق بین مسلمانان را افزایش داد.

امام جمعه موقت ساری باور به پیامبر گرامی اسلام را عامل دیگر وحدت بین مسلمانان برشمرد و گفت: یکی از بیشترین موضوعاتی که پیامبر اسلام درباره آن تمرکز کرده‌اند و بحث امامت بوده است و ۵۶۰ روایت در این زمینه وجود دارد.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه ما مسلمانان باور قطعی نسبت به پیامبر گرامی اسلام و اطاعت از وی داریم، ادامه داد: دستورات پیامبر به عنوان یک نقشه راه برای رسیدن به تعالی و سعادت بشر باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت ساری با تاکید بر نهادینه سازی گفتمان پیامبر صلی الله و دستورات وی در جامعه افزود: مهدویت نیز می‌تواند محور وحدت مسلمین قرار گیرد.

وی از مهدویت به عنوان دکترین وحدت یاد کرد و گفت مردم در برابر پیامبر گرامی اسلام رسالتی دارند و باید به پیامبر و رسالت وی ایمان بیاوریم.

امام جمعه موقت ساری با عنوان اینکه منتظرین منجی عالم بشریت باید مطیع امام خود باشند ادامه داد کادرسازی و شبکه سازی و عالم پروری مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

با تاکید بر اینکه باید حوزه‌های علمیه نسبت به معرفی اندیشمندان نظیر شیخ محمد کوهستانی و علامه ذوالفنون اقدام کنند یادآور شد تجدید و تکریم از مقام شامخ این علما را واجب دانست.

بقاع متبرکه عمومی قطب فرهنگی شوند

امام جمعه موقت ساری با گرامی‌داشت هفته وقف یادآور شد: انتظار داریم که بقا متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

وی به عنوان اینکه هنوز در استان وقفی درباره امام زمان علیه السلام عجل الله تعالی فرجه الشریف نداریم، گفت: در روز قیامت باید به امام زمان پاسخگو باشیم.

امام جمعه موقت ساری ترویج وقف درباره امام زمان را نیازمند فرهنگ سازی بیان کرد و گفت: باید برای امام زمان جهاد با مال و جهاد با نفس داشته باشیم.

امام جمعه موقت ساری با گرامی‌داشت هفته فراجا برای ایجاد امنیت در جامعه گفت: پلیس ایران اسلامی مؤمن و مقتدر است.

وی با تقدیر از سردار مفخمی فرمانده انتظامی مازندران یادآور شد: رفتارهای درست ایشان سبب شد تا دشمن وی را در لیست تحریم قرار دهد و این نشان می‌دهد که کار فراجا در استان درست بوده است و بدانیم که مردم از پلیس ولایی به شدت حمایت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس مقتدر باید در فراز یک جامعه مقتدر باشد، تصریح کرد: پلیس مقتدر باید برای فرج حضرت منجی عالم بشریت بسترسازی کند از این رو باید ویژگی‌هایی را در سازمان خود داشته باشند.

صلح امام حسن (ع) باشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه بوده است

حجت الاسلام نصوری به مناسبت و سالروز فرارسیدن صلح حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام اشاره کرد و گفت: صلح امام حسن علیهم السلام به عنوان پرشکوه‌ترین نرمش قهرمان نانه در تاریخ بوده است.

امام جمعه موقت ساری با انتقاد از سد معبرهای صورت گرفته در معابر و خیابان‌های استان این کار حق الناس دانست و با تاکید بر لایروبی صدها و انهار در استان تصریح کرد اگر آب‌ها مدیریت نشود به بحران تبدیل می‌شود و باید از همین الان نسبت به فکر تأمین منابع آبی کشاورزان در بهار و تابستان باشند.

کد خبر 5904030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha