۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۷

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلیل آباد:

ماندگاری اثر وقف در جامعه از کارکردهای رسانه است

ماندگاری اثر وقف در جامعه از کارکردهای رسانه است

خلیل ‌آباد- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلیل آباد گفت: ماندگاری اثر وقف در جامعه از کارکردهای رسانه است و رسانه نقش به سزایی در این زمینه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نادری ظهر جمعه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته وقف نقش رسانه در ترویج فرهنگ وقف را قابل توجه دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها تأثیر گذار ترین ابزار فرهنگی در حوزه وقف هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلیل آباد یکی از کارکردهای ماندگاری اثر وقف در جامعه را مردم دانست و افزود: مردم باید با اثرات و نقش وقف در جامعه آشنا شوند که در این راستا با حضور مشاورین وقف جلسات متعددی با کمک روحانیون در شهر و روستاها گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به ۱۰ عنوان برنامه در هفته وقف امسال که در سطح شهرستان خلیل آباد پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان،، دیدار با خانواده قرآنی، تجلیل از خانواده شهیدان و جانبازان، برگزاری قرار دوازدهم و پخش تعدادی بسته معیشتی بین نیازمندان و دانش آموزان، عطرافشانی گلزار شهدا، همایش وقف از جمله برنامه‌های این هفته است.

نادری به عملکرد این اداره از ابتدای سال جاری در شهرستان خلیل آباد اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری بیش از ۵۰ مورد بازدید میدانی، انجام شده است و در این راستا آگاهی رسانی از اهمیت و جایگاه وقف و اینکه وقف صدقه جاریه است در سطح شهر و روستاها صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلیل آباد افزود: از ابتدای سال دو واحد مسکونی وقف تعزیه داری و اطعام در پایان ماه صفر با ارزش دو میلیارد تومان ونیز ملکی در همین روستا به ارزش یک میلیارد تومان برای ساخت خانه عالم توسط واقفی وقف شده است.

وی از ۵ مورد رفع تصرف اراضی موقوفه توسط متصرفان خبر داد و اظهار داشت: با اقدام به موقع و پیش از استفاده از دستگاه قضا از ید متصرفین خارج و در اختیار موقوفه قرار گرفت.

نادری به فعالیت‌های این اداره در ایام ماه محرم و صفر و اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: در اربعین حسینی، این اداره با جذب خیرین ونیز از محل موقوفه‌ها بیش از ۲۰ هزار اطعام را داشته ایم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلیل آباد ایستگاه مشاور وقف و تبلیغ سنت حسنه وقف را در جلسات و برنامه‌های مختلف از برنامه‌های آگاهی رسانی این مجموعه نام برد.

کد خبر 5904207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha