۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۸

با محوریت عملیات «طوفان الاقصی»؛

رایزنی «بایدن» با «نتانیاهو»/ چراغ‌سبز واشنگتن به تل‌آویو

رایزنی «بایدن» با «نتانیاهو»/ چراغ‌سبز واشنگتن به تل‌آویو

رئیس‌جمهور آمریکا امروز به‌دنبال اجرای عملیات غرورآفرین مقاومت فلسطین (طوفان الاقصی) با نخست‌وزیر اشغالگران قدس به‌صورت تلفنی رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه و به دنبال اجرای غرورآفرین عملیات مقاومت فلسطین با نام «طوفان الاقصی» در جریان تماس تلفنی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگران قدس اطمینان داد که واشنگتن از رژیم اسرائیل حمایت خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شبکه «کان» وابسته به صهیونیست های اشغالگر در این خصوص گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که «حق دفاع از خود را دارد»!

به گزارش فلسطین الیوم، در جریان این رایزنی تلفنی دولت آمریکا به صهیونیست ها برای تجاوز به نوار غزه چراغ سبز نشان داد.

بر اساس ادعای دفتر نتانیاهو، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر این رژیم مدعی شد که واشنگتن «کنار اسرائیل می ایستد»! نخست وزیر صهیونیست ها هم از حمایت بی قید و شرط رئیس جمهور آمریکا تشکر کرد.

در همین ارتباط، پیشتر هم «آدرین واتسون» (Adrienne Watson) سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیه ای گفته بود که واشنگتن این حمله را محکوم می کند!

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید (NSC) در این باره آمده است: ایالات متحده به صراحت حملات بی دلیل حماس علیه اسرائیل را محکوم می‌ کند. ما قاطعانه در کنار اسرائیل ایستاده‌ ایم.

از سوی دیگر، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با «زاچی هانگبی» مشاور امنیت اشغالگران قدس گفتگو کرده است.

کد خبر 5905164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha