۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷

منتقد سینما:

فیلم‌ها باید کودک و نوجوان را به آگاهی برساند

فیلم‌ها باید کودک و نوجوان را به آگاهی برساند

اصفهان - یک منتقد سینما گفت: فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید به گونه‌ای تهیه شوند که برای این قشر آگاهی دهنده باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم پویا نمایی «سفر به تاریکی» عصر شنبه با حضور سعید اسلام‌زاده منتقد سینما برگزار شد. این پویا نمایی در خصوص ماجرایی تاریخی با موضوع سفر به زمان بود.

سعید اسلام‌زاده منتقد سینما در خصوص این فیلم اظهار داشت: انیمیشن چند سبک و تکنیک دارد که از سال‌های قبل شروع شده و در حال حاضر قدرت گرفته است، به صورتی که فیلم‌های بلند مانند سفید برفی و سیندرلا ساخته شد.

وی با بیان اینکه در ایران ابزار برای ساخت انیمیشن وجود دارد، انیماتور خوب هم داریم، اضافه کرد: انیمیشن سفر به تاریکی از لحاظ فنی مشکلی نداشت اما مسئله فیلم‌نامه است.

منتقد سینما با بیان اینکه ایده اصلی انیمیشن سفر به تاریکی جذاب بود، گفت: به نظر من در کتاب‌های درسی کمتر به بخش تاریخی توجه می‌شود و همین باعث شده بچه‌ها درگیر آن نباشند و در نهایت انیمیشن‌هایی با این سبک آن‌ها را جذب نمی‌کند.

اسلام‌زاده اضافه کرد: در فیلم‌نامه های تاریخی باید ظرافت زیاد باشد و یک گروه روانشناس هم بر اساس نیاز بچه‌ها در فیلم نامه نویسی کمک کنند. همچنین به صورت مستقیم نباید واقعه تاریخی را در فیلم نامه قرار داد بلکه باید غیرمستقیم بیان شود تا مخاطب را جذب کند.

وی افزود: انیمیشن در کشور جای کار دارد و باید تقویت شود، یکی از دلایل ضعف ما در این کار هزینه‌های آن است که از یک فیلم واقعی بیشتر می‌شود.

اسلام زاده گفت: فیلم‌سازان ما در انیمشین‌های هنری کوتاه آثار خوبی دارند و جوایز متعددی کسب کردند.

وی با بیان اینکه موفقیت کمپانی‌های بزرگ انیمیشن سازی به دلیل این است که روی مسائل روانشناسی و جزئیات تاکید دارند، ادامه داد: برای یک فیلم خوب باید تصویر و فیلم نامه خوب باشد، اگر در هرکدام مشکلی ایجاد شود آن فیلم خوب نمی‌شود.

منتقد سینما با اشاره بر اینکه انیمیشن سفر به تاریکی در بخش شهر سازی خیلی خوب بود، تصریح کرد: در بخش موضوعات فنی بحثی نیست، اما داستان و فیلم نامه می‌توانست به شکل دیگری باشد که مخاطب خود را جذب کند.

وی با بیان اینکه کودک و نوجوان فیلم‌های کمدی و احساسی را باتوجه بر اینکه فانتزی و خیال انگیز هستند بیشتر می‌پذیرند، گفت: در همه جای دنیا فیلم‌های سینمایی وجود دارد که بچه‌ها را به آگاهی برساند. در چنین فیلم‌هایی کودکان و نوجوانان باید آن را نقد کنند تا تهیه کننده و کارگردان در کار بعدی روایت بهتری داشته باشند.

کد خبر 5905289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha