۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۷

انعقاد ۸ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه لرستان و دانشگاه‌های عراق

انعقاد ۸ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه لرستان و دانشگاه‌های عراق

خرم‌آباد - هشت تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه لرستان و دانشگاه‌های مختلف کشور عراق منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها شاهد برگزاری رویداد بین‌المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور ۷۰ دانشگاه و مرکز آموزشی، پژوهشی عالی از دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به میزبانی مشهد مقدس هستیم.

دانشگاه لرستان نیز در این رویداد حضور داشت و از جمله برنامه‌های دانشگاه لرستان امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با هشت دانشگاه کشور عراق بود.

پنل‌های مختلف آموزشی، دانشجویی، پژوهشی و فناوری با حضور رؤسای ۷۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی ایران و عراق در این رویداد برگزار شد.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان در این رویداد حضور داشتند و تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه لرستان با هشت دانشگاه کشور عراق به امضای رئیس دانشگاه لرستان و رؤسا و مدیران دانشگاه‌های عراق رسید و مبادله شد.

همچنین، رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق درباره تلاش علمی و دانشگاهی مشترک و پژوهش‌محور برای رفع مشکلات مختلف مشترک دو کشور گفت‌وگو کردند.

تقویت دیپلماسی علمی جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه گسترش ارتباطات علمی، پژوهشی با دانشگاه‌های کشورهای اسلامی از اهداف مهم برگزاری رویداد هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق است.

اسامی هشت دانشگاه کشور عراق که دانشگاه لرستان با آن‌ها تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد شامل دانشگاه بغداد، دانشگاه الزهرا للبنات، دانشگاه المستقبل، دانشگاه البصره، دانشگاه المستنصریه، دانشگاه الاسرا، دانشگاه کربلا و دانشگاه تکنولوجیا است.

کد خبر 5906432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha