۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶

خزعلی مطرح کرد؛

نقش ویژه زنان در حفاظت از محیط زیست

نقش ویژه زنان در حفاظت از محیط زیست

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور بر نقش ویژه زنان در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست امر مقدسی است و نیاز به کار جمعی برای حفاظت بیشتر محیط زیست است.

وی با اشاره به نقش زنان در فرهنگ سازی مربوط به محیط زیست افزود: زنان اثرگذاری پررنگی در بخش‌های مختلف دارند و در سازمان ملل در کمیسیون زنان به موضوع زنان و مباحث تغییر اقلیم پرداخته شده است.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه بیماری‌هایی مانند سرطان و ناباروری که امروزه بسیاری از خانواده‌ها را گرفتار کرده به موضوعات و معضلات محیط زیستی نیز برمی‌گردد، گفت: این مسئله نیز حکایت از اهمیت ضرورت توجه به موضوع محیط زیست دارد.

خزعلی یادآور شد: در کارگروه مربوط به خانواده کارگروهی را به صورت ویژه به مسئله محیط زیست و خانواده اختصاص داده‌ایم و این موید توجه ما به مسئله محیط زیست است.

وی به موضوع کاشت یک میلیارد نهاد اشاره کرد و گفت: در این زمینه کمبود نهال وجود دارد اما بخشی از زنان این نهال‌ها را به ثمر رسانده و قرار است فعالیت مهمی از سوی زنان در این راستا انجام گیرد.

خزعلی به مسئله تفکیک زباله و معضل شیرابه‌ها اشاره کرد و گفت: این مسائل محیط زیست را آلوده می‌کند و زنان می‌توانند نقش مهمی را در تفکیک زباله و کاهش شیرابه ایفا کننده در برخی از مناطق تهران موفقیت‌های خوبی توسط زنان در این راستا انجام شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: از آقای سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواستارم که با جدیت بیشتری جهت همکاری‌های چند جانبه با جهاد کشاورزی و شهرداری در حوزه کاهش زباله داشته باشند تا انشاالله دستاوردهای خوبی در این راستا با همکاری یکدیگر داشته باشیم.

کد خبر 5907536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha