۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶

سرپرست مدیریت بحران البرز:

مسیر و پل‌های خط ۵ مترو پاکسازی و لایروبی شود

مسیر و پل‌های خط ۵ مترو پاکسازی و لایروبی شود

کرج- سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نسبت به پاکسازی و لایروبی پل‌ها در مسیر خط پنج از محدوده گرمدره تا شهر جدید مهستان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرور پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه بررسی میزان تحقق پذیری مصوبات هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز که در دفتر مدیریت بحران برگزار شد، برنامه‌ریزی جهت هماهنگی در قالب تیم نظارتی با توجه به ابلاغ سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین اجرای دستورالعمل مدیریتی و عملیاتی فصول پاییز و زمستان ابلاغی به دستگاه‌ها را بررسی کرد.

مهرور تصریح کرد: بر اساس ابلاغ اجرای دستورالعمل مدیریتی و عملیاتی فصول پاییز و زمستان فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اقدامات لازم را جهت پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها، زیر پل‌ها، رودخانه‌ها، کانال‌ها، مسیل‌ها و … در شهرها و روستاها معمول نمایند.

سرپرست مدیریت بحران استان البرز گفت: همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در کلیه محورهای مواصلاتی به ویژه محور کرج به کندوان، بخش چندار و طالقان نسبت به پاکسازی و لایروبی پل‌ها، گذرگاه سیلابی، کالورت ها و … اقدام نماید.

مهرور افزود: توجه به ضرورت کلیه شهرداری‌ها نسبت به ارتقا ماشین آلات، تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی در حوزه خدمات شهر و آتش نشانی با قید فوریت اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: پلیس راه استان در صورت اعلام هشدار هواشناسی و درخواست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مبنی بر احتمال وقوع سیل، رانش، بهمن، ریزش سنگ و … نسبت به انسداد جاده کرج – کندوان و همچنین سایر محورهای مواصلاتی استان با رعایت مقررات موضوعه اقدام نماید.

مهرور گفت: فرمانداران، شهرداران، دهیاران، اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها با هوشیاری و آمادگی لازم در مواقع وقوع بحران یا صدور هشدار حضور فیزیکی و میدانی داشته باشند.

سرپرست مدیریت بحران استان البرز گفت: فرمانداری‌ها با همکاری شهرداری‌ها، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت آب منطقه‌ای استان نسبت به جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای واریزی در انهار، مسیل‌ها، پل‌ها در مناطق شهری و محورهای مواصلاتی اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نسبت به پاکسازی، لایروبی پل‌ها در مسیر خط پنج از محدوده گرمدره تا شهر جدید مهستان اقدام کند.

کد خبر 5907752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha