۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲

سرهنگ باباپور خبر داد؛

دستگیری ۱۰۴۱ نفر از فروشندگان مواد مخدر در اطراف مراکز آموزشی

دستگیری ۱۰۴۱ نفر از فروشندگان مواد مخدر در اطراف مراکز آموزشی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از دستگیری ۱۰۴۱ نفر از فروشندگان مواد مخدر در اطراف مراکز آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری، سرهنگ حسین باباپور گفت: خانواده اولین اجتماعی است که انسان در آن قدم می‌گذارد و شروع فعالیت اجتماعی هر انسانی نیز در جامعه از خانواده شکل می‌پذیرد.

وی افزود: اعتیاد یک پدیده در جامعه جهانی است و ما اعتیاد را یک تهدید جهانی می‌دانیم و تمام تلاشمان این است که با این تهدید به درستی و قدرت مقابله کنیم.

سرهنگ باباپور گفت: سند این مقابله هم تقدیم ۳۸۰۰ شهید عزیز در راه مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر می‌باشد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: این تهدید جهانی که توسط گروه‌های تبهکار و کشورهای معاند برنامه‌ریزی کرده‌اند و باید از خانواده شروع کنیم چرا که خانواده نقطه آغاز فعالیت ماست و می‌توان در بحث پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در جوانان از این کانون به نحوه شایسته ای استفاده کرد.

سرهنگ باباپور افزود: هر چقدر که خانواده اطلاعات و آگاهی‌های خود و مهارت‌های رفتاری را با فرزندان افزایش دهد و تهدیدات و آسیب‌های مواد مخدر را بهتر و دقیق‌تر بداند قطعاً بیشتر و بهتر می‌تواند به بحث پیشگیری از آلوده شدن فرزندان به مواد مخدر کمک نماید.

وی ابراز داشت: بعضاً تبلیغات سویی می‌گردد تحت عنوان اینکه با مصرف یک بار از مواد مخدر کسی مبتلا و معتاد نمی‌شود ولی این یک بار مصرف کردن باعث مصرف مادام‌العمر می‌شود و نقش خانواده‌ها در جلوگیری از اعتیاد جوانان بسیار پررنگ و اساسی می‌باشد و تاکید ما هم بر خانواده‌ها است.

وی افزود: توصیه می‌شود تمام افراد در کلاس‌های آموزشی که توسط کارشناسان ما در بحث معرفی و پیشگیری از ابتلاء به مواد مخدر برگزار می‌گردد حتماً شرکت کنند.

سرهنگ باباپور گفت: والدین با دانش آموزان خود دوست باشند و با آنان صمیمی رفتار نمایند و به تغییر رفتار آنان و گوشه گیر شدن فرزندان حتماً توجه کرده و آنان را به جمع خانواده دعوت نمایند. همچنین به گروه‌های همسالان و دوستان دانش‌آموز خود توجه ویژه داشته و با مدرسه ارتباط خود را قطع نکنند و دانش‌آموز خود را به امید اینکه به مدرسه رفته رها نکنند و نقش خود را در کانون خانواده به درستی ایفا کنند.

کد خبر 5908005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha