۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵

با ارائه ۱۵۹ مقاله؛

همایش «زن در ۱۰۰ سال اخیر» در اردبیل برگزار شد

همایش «زن در ۱۰۰ سال اخیر» در اردبیل برگزار شد

اردبیل- همایش «زن و نقش‌آفرینی او در ۱۰۰ سال اخیر» با ارائه ۱۵۹ مقاله تحقیقی و پژوهشی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش که عصر سه‌شنبه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، دبیر همایش «زن در ۱۰۰ سال اخیر در ایران» اظهار کرد: فخر زنان ایرانی به عزت خلق شده در این مرز و بوم است که همواره سعی کردند آراستگی ارزشی و معنوی خود را به رخ بکشند.

زهرا مختاری تصریح کرد: نقشی که زنان ما در عرصه‌های مختلف انجام دادند، نقش بی‌بدیل و از جنس حفظ ارزش‌ها و تعالی انسانی است که قطعاً بسترهای تحول حقیقی را رقم می‌زند.

وی گفت: در ۱۰۰ سال اخیر حضور بانوان و زنان را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم که این نقش‌آفرینی در حفظ سلامت خانواده و اعتلای جایگاه آن نمودی ارزشی و معنوی پیدا کرده است.

دبیر همایش «زن در ۱۰۰ سال اخیر در ایران» افزود: در مقالات ارائه شده به نقش زنان این مرز و بوم از شعرا و اندیشمندان گرفته تا چهره‌های برجسته علمی زمینه خودباوری و خوداتکایی زنان غیرتمند این مرز و بوم را به شایستگی فراهم کرده است.

مختاری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما امروز افتخار می‌کنیم که زنان این سرزمین آراسته به حجب و حیا بوده و امروز نیز همین باور و اعتقاد در دختران و مادران آینده وجود دارد که باید به اعتلای این سرزمین با علم و دانش و تعقل بیشتر کمک کنند.

وی ارائه ۱۵۹ مقاله را به همایش «زن در ۱۰۰ سال اخیر» یادآور شد و اضافه کرد: از این تعداد ۴۲ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و شاهد ارائه این مقالات با موضوعات مختلف به ویژه شناسایی زنان توانمند، رفع آسیب‌ها و چالش‌های پیش رو، حوزه زاد و ولد و تنظیم نظام خانواده، هدایتگری و نقش‌آفرینی زنان در عرصه اشتغال و کارآفرینی را به عینه مشاهده می‌کنیم.

دبیر همایش «زن در ۱۰۰ سال اخیر در ایران» بیان کرد: در این مقالات سعی شده تا نقش‌آفرینی بانوان و توانمندی آنها مورد توجه محققان و پژوهشگران قرار گیرد و قطعاً تداوم برگزاری چنین همایش‌ها و نشست‌هایی می‌تواند زمینه معرفی چهره‌ای شایسته از زن ایرانی را در مجامع جهانی و بین‌المللی مهیا کند.

کد خبر 5908217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha