۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۳۵

در سال جاری اتفاق افتاد؛

صرفه‌جویی مردم خاتم و مروست ۴۸۵ هزار مترمکعب در مصرف آب

صرفه‌جویی مردم خاتم و مروست ۴۸۵ هزار مترمکعب در مصرف آب

یزد- رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست از صرفه جویی بیش از ۴۸۵ هزار مترمکعب آب طی ۶ ماه گذشته در این دو شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهار مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی در مجموع به میزان ۲۱.۵ لیتر در ثانیه با حجم صرفه جویی ۴۸۵ هزار و ۹۳۱ متر مکعب آب در راستای طرح احیا و تعادل بخشی در این دو شهرستان انجام شده است.

وی افزود: هشت مورد قطع و جمع آوری خطوط انتقال غیرمجاز آب به اراضی دیگر، ۲۴ مورد قطع برق و پلمب منصوبات چاه های مجاز دارای تخلف، دو مورد توقیف ادوات حفاری غیرمجاز، پنج مورد کشیدن و توقیف منصوبات غیر مجاز، ۲۸ مورد شناسایی چاه و گودال غیر مجاز و ۶ مورد پر کردن چاه غیر مجاز از اقدامات صورت گرفته توسط این اداره است.

حیدری با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار داشت: اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۹۵ مجوز رفع عیب و تعمیر پمپ و لوله داده شده است، بیان کرد: تحویل حجمی آب کشاورزی و صنعت برای سومین سال پیاپی با همکاری کشاورزان و بهره برداران در حال انجام است.

حیدری، تعداد بازرسی های گروه گشت این اداره را ۶۰۶ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: در راستای جبران کاهش آب دهی چاه های کشاورزی، صنعت، خدمات و شرب، ۱۲۷ مجوز در این دو شهرستان صادر شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست با بیان اینکه ۵۳۲ حلقه چاه کشاورزی و ۴۳ حلقه چاه صنعتی دارای کنتور هوشمند هستند، گفت: بیش از ۹۹ درصد از چاه‌های کشاورزی و بیش از ۷۴ درصد از چاه های صنعتی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

کد خبر 5908375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha