لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/روز هفتم؛

۴۰ شهید و ۱۵۰ زخمی در حمله به آوارگان در غزه+فیلم

۴۰ شهید و ۱۵۰ زخمی در حمله به آوارگان در غزه+فیلم

ارتش رژیم صهیونیستی که از شکست خود در روزهای نخست این جنگ به خشم آمده، همچنان در حال خالی کردن این خشم بر سر مردم غیرنظامی در غزه است.

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: ارتش رژیم صهیونیستی که از شکست خود در روزهای نخست این جنگ به خشم آمده، همچنان در حال خالی کردن این خشم بر سر مردم غیرنظامی در غزه است. ارتش رژیم صهیونیستی در بمباران نوار غزه از بمب‌های خوشه‌ای و فسفری که از نظر بین المللی ممنوع هستند، استفاده می‌کند.

حزب الله: تعرض به امنیت ملت ما بی‌پاسخ و مجازات نخواهد ماند

دفتر اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای جنایت دشمن صهیونیستی و هدف‌قراردادن خبرنگاران در مرز لبنان در جریان پوشش خبری تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد.

حزب‌الله تاکید کرد: این اقدام نظامیان اشغالگر اسرائیل در تکمیل تجاوزهای جنایتکارانه آنان علیه رسانه‌های خبری در غزه و تخریب مقرها و مراکز انان و کشتار کارکنان این رسانه‌ها با هدف جلوگیری از انتقال جنایات و تصویر حملات وحشیانه آنان به غیرنظامیان و شهروندان بی‌گناه انجام شده است.

حزب‌الله لبنان از تمامی رسانه‌های خبری و مؤسسات حقوقی و حقوق بشری خواست که تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان و همچنین جانبداری آشکار مؤسسات جهان به اصطلاح آزاد از قاتلان، جنایتکاران و متجاوزان را محکوم کنند.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد که جنایت شنیع کشتار شهروندان لبنانی و افراد مقیم در اراضی لبنان و هرگونه تعرض به امنیت ملت لبنان و اراضی این کشور بدون پاسخ و مجازات متناسب باقی نخواهد ماند.

حملات موشکی گردان‌های قدس به اشدود و عسقلان

گردان‌های قدس اعلام کردند که در پاسخ به قتل عام فلسطینیان و هدف‌قراردادن آنان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، اشدود و عسقلان را موشک‌باران کرده‌اند.

پیش از این نیز گردان‌های قسام و قدس اعلام کردند که در واکنش به ادامه قتل عام فلسطینیان و بمباران خانه‌های شهروندان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی تل‌آویو، عسقلان و سدیروت را موشک‌باران کرده‌اند.

حمله شدید ارتش رژیم صهیونیستی به غزه

ارتش رژیم صهیونیستی در حال انجام حملات گسترده و شدید هوایی به نوار غزه است. خبرنگار المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شدت در حال بمباران غزه هستند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ارتش این رژیم در حال انجام حمله‌ای گسترده به تمامی نقاط نوار غزه است.

این در حالی است که امروز ارتش رژیم صهیونیستی کامیون‌های حامل آوارگان فلسطینی که در حال حرکت به سوی جنوب نوار غزه بودند را هدف قرار داد. این اقدام وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت ۷۰ تن از این آوارگان و زخمی‌شدن بیش از ۲۰۰ نفر دیگر از آنان انجامید.

موشک‌باران تل‌آویو، عسقلان و سدیروت

گردان‌های قسام و قدس اعلام کردند که در واکنش به ادامه قتل عام فلسطینیان و بمباران خانه‌های شهروندان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی تل‌آویو، عسقلان و سدیروت را موشک‌باران کرده‌اند.

علاوه بر این در الرمله نیز صدای آژیر هشدار به گوش رسیده است.

پیشتر گردان‌های قسام نیز اعلام کردند که در واکنش به آواره‌نمودن وهدف‌قراردادن غیرنظامیان فلسطینی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، پایگاه هوایی حتسریم این رژیم را موشک‌باران کرده‌اند.

علاوه بر این قسام اعلام کرد که در نتیجه هدف‌قراردادن غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی تل‌آویو را هدف قرار داده است. بر این اساس تل‌آویو مجدداً از سوی گردان‌های قسام موشک‌باران شده است.

عصر امروز نیز گردان‌های قدس شهرک صهیونیستی کیبوتس بئیری را موشک‌باران کردند و همزمان با این اتفاق درگیری‌های شدیدی میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری اتفاق افتاد.

حزب‌الله لبنان: مواضع اسرائیل را هدف قرار دادیم

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به تجاوزهای عصر امروز رژیم صهیونیستی به اراضی جنوب لبنان، چندین موضع نظامی این رژیم را هدف قرار داده است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: مبارزان مقاومت اسلامی مواضع نظامی اسرائیل یعنی مواضع العباد، مسکف عام، جل العلام و رامیه را به صورت مستقیم هدف قرار دادند و ضربات دقیقی را به آن وارد کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حمله به مواضع اسرائیل در پاسخ به تجاوزهای اسرائیل به حومه شهرک‌های جنوب لبنان طی عصر امروز جمعه صورت گرفت.

رژیم صهیونیستی خودرو خبرنگاران را هدف قرار داد

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان تجاوزهای عصر امروز خود به خاک لبنان جنایت جدیدی را مرتکب شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در نقض آشکار قوانین بین‌المللی خودرو حامل خبرنگاران را در علما الشعب واقع در اراضی جنوب لبنان هدف قرار داد. در نتیجه این جنایت ارتش رژیم صهیونیستی یک خبرنگار به شهادت رسید و ۳ خبرنگار دیگر نیز زخمی شدند.

عربستان برنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند

عربستان اعلام کرده که برنامه عادی‌سازی روابط میان این کشور و رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند.

این خبر در حالی از سوی المیادین و به نقل از رویترز مطرح می‌شود که در آغاز نبرد طوفان الاقصی و در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه نیز خبرهایی مبنی بر توقف مذاکرات عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسید اما این اخبار از سوی منابع خبری به تأیید نرسیده بود.

گفتنی است آمریکا تلاش دارد تا با برگزاری مذاکرات، عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی را محقق کند.

گردان‌های قسام: پایگاه هوایی حتسریم را موشک‌باران کردیم

گردان‌های قسام اعلام کردند که در واکنش به آواره‌نمودن وهدف‌قراردادن غیرنظامیان فلسطینی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، پایگاه هوایی حتسریم این رژیم را موشک‌باران کرده اند.

پیشتر قسام اعلام کرد که در نتیجه هدف‌قراردادن غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی تل‌آویو را هدف قرار داده است. بر این اساس تل‌آویو مجدداً از سوی گردان‌های قسام موشک‌باران شده است.

عصر امروز نیز گردان‌های قدس شهرک صهیونیستی کیبوتس بئیری را موشک‌باران کردند و همزمان با این اتفاق درگیری‌های شدیدی میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری اتفاق افتاد.

همچنین منابع خبری از درگیری شدید میان ارتش لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مرز میان لبنان و اراضی اشغالی خبر می‌دهند.

خبرنگار المیادین از شنیده‌شدن صدای تیراندازی به سوی شهرک صهیونیستی «کیبوتس مسکاف» در شمال اراضی اشغالی و در نزدیکی مرز لبنان خبر داد. در نزدیکی موضع ظهر الجمل که در اختیار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است و در حدفاصل رامیه و عیتا الشعب در نزدیکی مرزهای شمالی اراضی اشغالی قرار دارد نیز تیراندازی رخ داده است.

۴۰ شهید و ۱۵۰ زخمی در حمله به آوارگان در غزه+فیلم

ارتش لبنان: توپخانه اسرائیل برج دیده بانی را هدف قرار داده است

ارتش لبنان اعلام کرد: توپخانه اسرائیل برج دیده بانی خالی از سرباز ما را در اطراف علما الشعب در جنوب کشور هدف قرار داده است.

تبادل آتش میان ارتش لبنان و رژیم صهیونیستی

منابع خبری از درگیری شدید میان ارتش لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مرز میان لبنان و اراضی اشغالی خبر می‌دهند.

حمله به آوارگانی که در راه جنوب غزه بودند

ارتش رژیم صهیونیستی آوارگان فلسطینی که در حال حرکت به سوی جنوب نوار غزه بودند را هدف قرار داد.

۴۰ شهید و ۱۵۰ زخمی در حمله به آوارگان در غزه

وزارت بهداشت غزه از شهادت ۴۰ نفر و زخمی شدن ۱۵۰ نفر دیگر در جریان حملات رژیم صهیونیستی به آوارگان در غزه خبر داد.

این در حالی است که پیشتر رژیم صهیونیستی از غیرنظامیان غزه خواسته بود به جنوب این باریکه بروند تا آسیب‌های وارده به آنان کاهش یابد. بار دیگر اثبات شد که روی هیچکدام از سخنان مقامات صهیونیست نمی‌توان حساب باز کرد. بر خلاف ادعاهای مقامات صهیونیست نه تنها شمال نوار غزه بلکه دیگر نقاط این باریکه نیز آماج حملات ددمنشانه ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

راهپیمایی گسترده همبستگی با فلسطین در بیروت

راهپیمایی گسترده‌ای در حمایت و همبستگی با فلسطین با مشارکت احزاب لبنانی و گروههای فلسطینی در بیروت برگزار شد. همزمان در مناطق دیگر لبنان هم راهپیمایی برگزار شد.

پوتین: محاصره غزه شبیه محاصره لنینگراد است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: محاصره غزه شبیه محاصره لنینگراد است.

وی افزود: محاصره غزه قابل قبول نیست.

رئیس جمهور روسیه گفت: ملت فلسطین حق برپایی کشورش را دارد. ما روابط بسیار خوبی با جهان عرب از ده سال قبل به ویژه با فلسطین داریم که از مدتها قبل وعده تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی داده شده است.

وی افزود: این تصمیمات در سطح سازمان ملل گرفته شده است و فلسطینیان حق اجرایی شدن این وعده‌ها را دارند.

حملات سنگین موشکی مقاومت به تل آویو

گردان‌های قسام اعلام کرد که تل آویو را آماج حملات موشکی خود قرار داده است.

بیانیه جدید گردان‌های جنین

گردان جنین وابسته به گردان‌های قدس اعلام کرد که در واکنش به تجاوزهای رژیم صهیونیستی حملات گسترده‌ای را به شهرک‌های صهیونیستی اطراف جنین و ایست بازرسی‌های ارتش رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.

گردان جنین اعلام کرد که مبارزان این گردان شهرک صهیونیستی «حومش» را گلوله‌باران کرده‌اند و پوشش گیاهی اطراف این شهرک صهیونیستی را به آتش کشیده‌اند.

از سوی دیگر نیروهای «العاصفه» (شاخه نظامی فتح) اعلام کردند که در راستای عملیات طوفان الاقصی همراه با دیگر گروه‌های فلسطینی وارد درگیری با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک‌های صهیونیستی اطراف جنین شده‌اند.

پیشتر منابع خبری اعلام کردند که در ورودی شهرک صهیونیستی میراف واقع در شرق جنین درگیری‌های شدیدی گزارش شده و ده‌ها فلسطینی در غرب جنین و در ورودی شهرک‌های صهیونیستی با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

در ایست بازرسی سالم المقام در نزدیکی جنین نیز صدای تیراندازی به گوش می‌رسد. در ورودی شمالی بیت‌لحم نیز تیراندازی صورت گرفته و مبارزان فلسطینی با استفاده از بمب‌های دست‌ساز صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند. در جنوب نابلس نیز نظامیان صهیونیست هدف تیراندازی مبارزان مقاومت قرار گرفتند و ایست بازرسی حواره نیز از سوی مبارزان مقاومت گلوله باران شد.

آمار جدید شهدا و زخمی‌ها در حملات رژیم صهیونیستی

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: از شنبه گذشته تاکنون بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه ۱۷۹۹ فلسطینی شهید و ۶۳۸۸ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم کودک‌کش صهیونیستی به ۱۷۹۹ نفر افزایش یافته که ۵۸۳ نفر از آن‌ها کودک هستند. در این حملات ۶۳۸۸ فلسطینی نیز مجروح شدند.

درگیری در کرانه باختری

در ورودی شهرک صهیونیستی میراف واقع در شرق جنین درگیری‌های شدیدی گزارش شده و ده‌ها فلسطینی در غرب جنین و در ورودی شهرک‌های صهیونیستی با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. در ایست بازرسی سالم المقام در نزدیکی جنین نیز صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

در ورودی شمالی بیت‌لحم نیز تیراندازی صورت گرفته و مبارزان فلسطینی با استفاده از بمب‌های دست‌ساز صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند.

در جنوب نابلس نیز نظامیان صهیونیست هدف تیراندازی مبارزان مقاومت قرار گرفتند و ایست بازرسی حواره نیز از سوی مبارزان مقاومت گلوله باران شد.

درگیری با اشغالگران در جنوب نابلس

حمایت تمام قد آمریکا از تل آویو

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری با یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهونیستی بر حمایت آمریکا از این رژیم تاکید کرد.

آستین گفت: حمایت آمریکا از اسرائیل راسخ است و هماهنگی‌های تنگاتنگی را با آن، برای آزادی اسیرانی که حماس به اسارت درآورده است انجام می‌دهیم. کمک‌های بیشتر در راه است. مطمئن خواهیم شد که اسرائیل نیازمندی‌های دفاعی خود را در اختیار داشته باشد.

وی در این سخنان بدون اشاره به کودک‌کشی‌ها و جنایات تاریخی رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین، حماس را به گروه دولت اسلامی تشبیه کرد.

آستین افزود: اعزام ناو هواپیمابر به منطقه حامل پیام بازدارندگی قوی بود. ما خواهیم توانست که منابع لازم برای جبهه‌های عملیاتی متعدد را تأمین کنیم. به تمامی طرف‌ها نسبت به فکرکردن به گسترش منطقه درگیری هشدار می‌دهیم.

وی بدون اشاره به حق فلسطینیان در دفاع از خود و بازپس‌گیری سرزمین خویش از اشغالگران صهیونیست گفت: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند. ما از این حق حمایت می‌کنیم.

مفاد اطلاعیه‌های پخش شده صهیونیست‌ها از آسمان

هواپیماهای رژیم صهیونیستی اطلاعیه‌هایی بر سر ساکنان غزه ریختند که مفاد این است که منازل خود را به سمت جنوب ترک کنید و هرگز بازنگردید.

۴۰ شهید و ۱۵۰ زخمی در حمله به آوارگان در غزه+فیلم

تجمع همبستگی با فلسطین در ترکیه

جوانان فلسطینی شهرک حومش را به آتش کشیدند

منابع فلسطینی از حملات جوانان فلسطینی به شهرک‌های صهیونیست در نزدیکی اردوگاه جنین خبر دادند.

جوانان فلسطینی شهرک حومش در نزدیک جنین را به آتش کشیدند.

منابع فلسطینی از نبرد سنگین میان نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان اشغالگر در غرب جنین در شهرک شاکید خبر می‌دهند.

مقر فرماندهی منطقه شمالی رژیم صهیونیستی با موشک عیاش ۲۵۰ هدف قرار گرفت

گروههای مقاومت فلسطین، مقر فرماندهی منطقه شمالی رژیم صهیونیستی را با موشک عیاش ۲۵۰ هدف قرار دادند.

۴۰ شهید و ۱۵۰ زخمی در حمله به آوارگان در غزه+فیلم

در حالی که دشمن مدعی است موشک عیاش ۲۵۰ را ساقط کرده است، اما فیلم‌هایی که خود رسانه‌های اسرائیلی از صفد پخش می‌کنند، خط بطلانی بر این ادعا می‌کشد.

راهپیمایی حمایت از حماس در رام الله

راهپیمایی در حمایت از فلسطین در بحرین

راهپیمایی در حمایت از مردم غزه در مالزی

سخنگوی قسام: در ساعات آتی اقدامات غافلگیرکننده بیشتری در راه است

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام گفت: دشمن ضعیف‌تر و بزدل‌تر از آن است که ملت ما را آواره کند. کوچ و ترک سرزمین در قاموس ما جایی ندارد. دشمن ضعیف‌تر و بزدل‌تر از آن است که ملت ما را آواره کند. در ساعات و روزهای آینده اقدامات غافلگیر کننده بیشتری داریم. از مردم غزه می‌خواهیم استوار باشند و به تهدیدات دشمن توجه نکنند.

نعیم قاسم: اسرائیل همه قتل عام‌ها را زیر نگاه جامعه بین الملل انجام داده است

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به بررسی عملیات طوفان الاقصی و جنایات صهیونیست‌ها پرداخت.

وی گفت: عملیات طوفان الاقصی نتیجه طبیعی فساد، اشغالگری و جنایات صهیونیست‌هاست. اسرائیل تمامی قتل عام‌ها را با نظارت بین‌المللی انجام داده طوفان الاقصی رخ داده تا به این رخ‌دادها «نه» بگوید. طوفان الاقصی عملیاتی موفق، پایه‌ای، تاریخی و روشنگر است که جاویدان خواهد شد و نمادی برای تمامی آزادگان خواهد بود. مبارزان فلسطینی انسانی رفتار می‌کنند. آنها در میدان نبرد شجاع، فداکار و ثابت قدم هستند.

شلیک هزار موشک به عسقلان

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون دست‌کم یک هزار راکت و موشک از غزه به شهر اشغالی عسقلان شلیک شده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از تیراندازی و تبادل آتش در منطقه صنعتی عسقلان خبر داد.

همزمان برخی رسانه‌ها از ورود یگان کماندویی گردان‌های قسام به عسقلان خبر دادند و گمانه‌زنی هایی نیز در خصوص رهگیری یک پهپاد در آسمان این شهر اشغالی مطرح شده است.

تخلیه شهرک سدیروت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تخلیه گسترده شهرک صهیونیست نشین سدیروت در مجاورت نوار غزه آغاز شده است.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، تا کنون حدود ۱۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست از شهرک‌های هم‌مرز با نوار غزه تخلیه شده و به شهر اشغالی ایلات در جنوب غربی سرزمین‌های اشغالی منتقل شده‌اند.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو با طرح تخلیه شهرک اشغالی سدیروت موافقت کرده است. منابع خبری اعلام کردند که قرار است علاوه بر سدیروت، شهرک‌هایی نیز که در فاصله چهار تا هفت کیلومتری غزه قرار دارند، تخلیه شوند.

اذعان صهیونیست‌ها به شکست

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که این رژیم با وجود حملات گسترده به نوار غزه در یک هفته گذشته، تا کنون دستاورد قابل توجهی کسب نکرده است.

این رسانه‌ها همچنین گزارش دادند که پیش رفتن به‌سوی جنگ همه جانبه می‌تواند منجر به تغییر دراماتیک توازن قدرت در خاورمیانه شود.

به اذعان این رسانه‌ها، مقامات رژیم اشغالگر به صهیونیست‌ها در سراسر جهان هشدار داده‌اند که همزمان با برگزاری تظاهرات در محکومیت تجاوز به غزه، مراقب خود باشند.

احساس خطر رژیم صهیونیستی حتی از پیتزا فروشی فلسطینی‌ها

ترس و هراس صهیونیست‌ها پس از نبرد طوفان الاقصی به حدی رسیده است که حتی از صاحب یک پیتزا فروشی در کرانه باختری هم احساس خطر می‌کنند.

رسانه‌ها گزارش دادند که یک فلسطینی ساکن کرانه باختری که از عکس پیرزن اسیر اسرائیلی در پیتزا فروشی خود استفاده کرده بود، هدف حملات وحشیانه شهرک نشینان صهیونیست قرار گرفت.

جنایت رژیم صهیونیستی در غزه از آمریکا در افغانستان پیشی گرفت

آمارها حاکی از این است که رژیم صهیونیستی در بمباران شش روزه نوار غزه از آمریکا در بمباران یک ساله افغانستان سبقت گرفته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از کارشناسان نظامی گزارش دادند که بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی طی شش روز بر سر مردم غزه فرو ریخته، به اندازه بمب‌ها و مواد منفجره‌ای است که آمریکا طی یک سال علیه افغانستان به کار گرفت.

اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی به این جنایت در حالی است که سخنگوی نظامی ارتش این رژیم روز گذشته طی سخنانی اعلام کرد که مردم غزه طی یک هفته گذشته با بیش از شش هزار بمب به وزن تقریبی چهار هزار تُن هدف قرار گرفته‌اند.

آمریکا نیز همچنان به حمایت‌های نظامی از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و چه بسا مقامات واشنگتن در سفرهای اخیر به سرزمین‌های اشغالی، تجربه و تخصص خود را در بمباران کورکورانه و کشتارهای دسته جمعی در مناطق مختلف جهان با تل آویو به اشتراک گذاشته‌اند.

برگزاری نماز جمعه باشکوه در بغداد در حمایت از ساکنان غزه

حمایت مردم بحرین از فلسطین

در روستای کرباباد در شمال بحرین راهپمایی در حمایت از نبرد طوفان الاقصی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

در دوحه قطر هم تجمع گسترده در حمایت از فلسطین برگزار شد.

در شهر بوردو فرانسه هم با وجود محدودیت مقامات فرانسوی، تجمعی در حمایت از فلسطین برگزار شد.

۴۰ شهید و ۱۵۰ زخمی در حمله به آوارگان در غزه+فیلم

موشکباران عسقلان

گردان‌های قسام از شلیک ۱۵۰ موشک به عسقلان اشغالی در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه خبر داد.

حامیان فلسطین در مرز لبنان و فلسطین اشغالی

حرکت گسترده اردنی‌ها به سمت مرز با فلسطین اشغالی

راهپیمایی گسترده حمایت از غزه در صعده یمن

صبح امروز جمعه در صعده یمن، راهپیمایی گسترده در حمایت از مقاومت فلسطین و در تقویت پایداری غزه علیه دشمن وحشی صهیونیستی برگزار شد.

شرکت کنندگان پرچم‌های یمن و فلسطین را حمل کردند و شعارهایی علیه دشمن صهیونیست و ارتکاب جنایات از سوی این رژیم سر دادند. آنها حمایت خود را از مقاومت غزه اعلام کردند.

راهپیمایی کنندگان شعارهایی مانند؛ در اوج آمادگی ما حامی شماییم، آمریکا دشمن بزرگ، آمریکا شیطان است، ای اشغالگر بیرون برو، از صعده تا غزه اهل وفاداری و عزت، هرکه در قبال جنایات سکوت کند، مسلمان نیست، یمن حامی طوفان الاقصی، لبیک یا مسجدالاقصی سر دادند.

همچنین راهپیمایی کنندگان سازش رژیم‌های سازشکار با دشمن را محکوم کردند و بر آمادگی ملت یمن برای مشارکت در نبرد آزادی فلسطین و مقدسات اسلامی تاکید کردند.

در بیانیه این راهپیمایی هم ضمن حمایت قوی از عملیات طوفان الاقصی بر ایستادگی ملت یمن در کنار ملت فلسطین و جنبش‌های مقاومت و مقدسات در فلسطین و حضور فعال و اعزام صدها مبارز در راه دفاع از فلسطین و مقدسات اسلامی تاکید شد.

راهپیمایی کنندگان از همه گزینه‌های عبدالملک الحوثی حمایت کردند و آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی را حامی اصلی رژیم صهیونیستی دانستند.

همچنین در بیانیه راهپیمایی کنندگان آمده است که مظلومیت ملت فلسطین پوشالی بودن ادعاهای آمریکا درباره حقوق بشر و زن، کودک و حق تعیین سرنوشت ملت‌ها را آشکار کرد.

راهپیمایی کنندگان در بیانیه خود مواضع رژیم‌های عربی سازشکار را محکوم کردند و تنها گزینه را رویارویی با دشمن صهیونیست و حامیان آن و در رأس آن آمریکا دانستند.

راهپیمایی میدان التحریر بغداد

میدان التحریر بغداد شاهد حضور پرشور عراقی‌ها در حمایت از فلسطین است.

۴۰ شهید و ۱۵۰ زخمی در حمله به آوارگان در غزه+فیلم

حامیان فلسطین پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

شنیده شدن صدای انفجارهایی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی

منابع خبری از شنیده شدن صدای سه انفجار در اطراف شهرک الضهیره در مرز لبنان با فلسطین اشغالی خبر دادند.

این منابع به پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز منطقه الناقوره در مرز هم اشاره کردند.

از سوی دیگر رادیو رژیم صهیونیستی امروز جمعه اعلام کرد که هدف پرنده‌ای را در آسمان نزدیکی مرز لبنان رصد و دو موشک برای رهگیری آن شلیک کرده است.

رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شد: دو موشک به سمت شیء پرنده‌ای که در آسمان شمال اسرائیل رصد شده است، شلیک شده و صدای انفجارهایی در مکان شنیده شده است و این شیء پرنده به مکانش بازگشته است.

چراغ سبز آمریکا وغرب به تل آویو برای ارتکاب جنایت در غزه

جنبش جهاد اسلامی فلسطین از ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی و آزادگان دنیا خواست که تحرک فوری برای توقف کشتار در غزه انجام دهند.

در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: ملت ما در معرض شنیع‌ترین جنایت و کشتار انسانی قرار دارند که در برابر دیدگان جهانیان انجام می‌شود.

جهاد اسلامی بیان کرد: دشمن صهیونیست مناطق مسکونی و ساکنان را به شکل وحشیانه هدف قرار می‌دهد و از سلاحهای ممنوعه بین المللی استفاده می‌کند و کل محله‌ها را بر سر ساکنان آن از زن و کودک و سالخورده ویران می‌کند.

در این بیانیه همچنین به قطع آب و برق و محروم کردن ساکنان از غذا و دارو اشاره شده است.

جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: این دشمن بزدل هرگز اگر حمایت دولتهای غربی و در رأس آن آمریکا نبود، جرأت دست زدن به این جنایات را نداشت. آمریکا ناوهای هواپیمابر و یگانهای جنگی خود را برای حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی به حرکت درآورده است وچراغ سبز به آن برای ارتکاب جنایات علیه یک میلیون انسان از جمله زن و کودک داده است.

۴ شهید و ۲۵ زخمی در حمله هوایی به برج مسکونی

منابع بیمارستانی فلسطینی اعلام کردند که بر اثر هدف قرار دادن یک برج مسکونی درغزه چهار فلسطینی شهید و حدود ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

شهروندان با دستان خالی مجروحان و پیکر شهدا را از زیر آوار خارج می‌کنند

در اردوگاه جبالیا در شمال غزه هم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در خیابان الهوجا هدف قرار دادند. منابع فلسطینی اعلام کردند که تیم‌های امدادی و شهروندان چهار پیکر و دهها مجروح که در میان آنها کودکان به چشم می‌خورند را در منزل هدف قرار گرفته، خارج کردند.

این حمله به منازل مجاور هم آسیب زیادی وارد کرد و سنگ و شیشه زیادی به خیابان پرتاب شده است.

پرواز هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین

هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین در غزه پرواز می‌کنند و منازل و برج‌های مسکونی را هدف قرار می‌دهند.

جراح انگلیسی: ۴۰ درصد از مجروحان حملات هوایی اسرائیل کودکان هستند

یک جراح نظامی که در نوار غزه کار می‌کند تخمین می‌زند که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از مجروحان حملات هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه کودکان هستند.

جراح انگلیسی-فلسطینی، غسان ابوسیته، گفت: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مجروحان حملات هوایی اخیر اسرائیل به غزه را کودکان تشکیل می‌دهند. اکثریت قاطع مجروحان از زیر آوار خانه خود می آیند.

سیستم بهداشت و درمان غزه در آستانه فروپاشی

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سیستم بهداشت و درمان در نوار غزه در آستانه فروپاشی قرار دارد.

افزایش شمار شهیدان

در همین ارتباط نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده است که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی به ۱۵۳۷ نفر افزایش یافته است. تاکنون ۵۰۰ کودک و ۲۷۶ زن هم در حملات دشمن صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند. شمار مجروحان هم ۶۶۱۲ نفر اعلام شده که ۱۶۴۴ نفر از آنان کودک و ۱۰۰۵ نفر هم زن هستند.

تاکنون ۱۴۰۰ صهیونیست تلف شده‌اند

از سوی دیگر، تعداد تلفات رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر با نیروهای فلسطینی به ۱۴۰۰ نفر رسید. براساس این گزارش، ۲۴۵ نفر از ۱۴۰۰ نفر تلفات رژیم صهیونیستی نیز شامل نظامیان این رژیم هستند.

سازمان ملل: ساکنان غزه در معرض نسل کشی هستند

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد که ساکنان نوار غزه در معرض نسل‌کشی قرار دارند. «فرانچسکا آلبانیز» در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی تاکید کرد که تعداد زیادی از ساکنان نوار غزه به شیوه‌ای وحشیانه‌تر از قبل قتل عام شدند و این منطقه تحت محاصره همچنان تحت ضربات سخت و گسترده اسرائیل قرار دارد.

آلبانیز تصریح کرد که قطع آب، برق و غذای ساکنان غزه و محروم کردن آن‌ها از دسترسی به نیازهای ضروری خود جنایت علیه بشریت است.

کد خبر 5910179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ا ب IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      5 0
      آمریکا و اروپا واسرائیل همپیمانان شیطان حقوق بشر در خواب برای چشم آبی ها بیدار میشه مرگ بر حقوق بشر غربی
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      2 0
      شیطان بزرگ نام شایسته ی ابر خون آشام طول تاریخ بشریت امریکای پلید متکبر مستکبر. عافلگیری شیطان در راه است.
    • حسن IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      1 0
      سفیر فلسطین در ایران این روزها چه کار می‌کند. سکوت کامل!!!!!!!!