۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹

رئیس جمهور در جمع مردم رستم:

متقاضیان مسکن در هر شرایطی نباید محروم بمانند/مدافع مظلومان هستیم

متقاضیان مسکن در هر شرایطی نباید محروم بمانند/مدافع مظلومان هستیم

شیراز- رئیس جمهور با اشاره به اینکه در طرح ملی مسکن، متقاضیان باید مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت بپردازند، گفت: خانواده‌های نیازمند مسکن که مشکل پرداخت دارند، نباید از مسکن محروم بمانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در جمع مردم رستم به جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: حامیان این رژیم در جنایات آن سهیم هستند.

وی گفت: جنایات این رژیم ۷۵ سال تداوم داشته و هیچ موفقیتی نداشتند. نسل جدید فلسطین در مقابل شما ایستادگی می‌کند.

رئیس جمهور افزود: کشتن زن و کودک و تخریب و تعدی حدی دارد، مردم فلسطین به ستوه آمده‌اند. تصور می‌کنید با این کارها مسئله فلسطین تمام می‌شود؟ جنایات گریبان شما را خواهد گرفت.

وی گفت: ما دفاع از فلسطین و مردم غزه را وظیفه خود می‌دانیم و اعلام کردیم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دفاع از مظلومان در دستور کار ما است، ما مدافع فلسطینی‌ها هستیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عشایر ذخایر انقلاب هستند و بارها مورد تکریم و تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه علیرغم کم‌برخوردار بودن منطقه، مردم به طرز مثال‌زدنی به اصول و ارزش‌های خود پایبند هستند، گفت: حضور من به عنوان خدمتگزار مردم در جمع شما توفیقی است که خداوند به من عطا کرده، شمایی که ارادتتان به ولایت، امام و شهدا ثابت شده است.

رئیس جمهور گفت: امروز به همه مدیرانی که صدای من را می‌شنوند می‌گویم که بزرگ‌ترین افتخار من و شما آن است که خدمتگزار و نوکر مردم باشیم. مبادا در اداره و سازمانی کوچک‌ترین کوتاهی نسبت به حق مردم صورت بگیرد. مبادا روابط ناسالم جای روابط سالم را بگیرد، جلب رضایت خداوند متعال در راستای جلب رضایت مردم است.

رئیس‌جمهور افزود: مسئله سلامت و درمان مردم منطقه مهم است که تا امروز مردم را به زحمت انداخته تا برای درمان راه‌های طولانی را طی کنند.

وی گفت: امروز با تلاش صورت‌گرفته، شاهد بهره‌برداری از بیمارستان مجهز شهدای رستم هستیم که همه تجهیزات مورد استفاده در آن، تولید داخل است.

وی در ادامه گفت: کشاورزی و کار در باغات اگر همراه صنایع تبدیلی باشد، ارزش افزوده ایجاد می‌کند که این روند هم در دستور کار است و حتی بخشی از آن اجرایی شده است، از وزیر نیرو و استاندار هم می‌خواهم مشکلات سد پارسیان را بررسی و رفع کنند.

رئیس جمهور افزود: طی قراردادهایی که با قرارگاه امام حسن‌مجتبی (ع) که فعالیتش محرومیت‌زدایی است منعقد شده، مشکلات این راه‌ها را برطرف خواهیم کرد. قرارگاه امام حسن‌مجتبی (ع) به صورت شبانه‌روزی فعالیت ترمیم راه‌ها را انجام خواهد داد.

رئیس جمهور در بخش دیگری با اشاره به اینکه در این مناطق مشکل تأمین زمین وجود ندارد، مسئله اصلی، موضوع تسهیلات است، گفت: طبق قانون، در طرح ملی مسکن، متقاضیان باید مبلغی با به عنوان پیش‌پرداخت بپردازند. خانواده‌های نیازمند مسکن که مشکل پرداخت پیش‌پرداخت دارند، نباید به دلیل عدم توانایی در پرداخت از داشتن مسکن مناسب محروم شوند. کمیته امداد، استانداری، سازمان‌های دولتی مربوطه باید از این خانواده‌ها حمایت کنند؛ پیش‌پرداخت‌ها به نوعی تقسیط شوند تا امکان پرداخت برای همه وجود داشته باشد.

کد خبر 5910279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha