۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲

نماینده اردبیل خبر داد؛

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی نمین و عنبران

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی نمین و عنبران

عنبران- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر معاون وزیر نیرو ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبرسانی و تکمیل سد عنبران مصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی بعد از ظهر جمعه در جریان بازدید معاون وزیر نیرو از سد عنبران اظهار کرد: در این بازدید معاون وزیر در امور آب و آبفا از پروژه خط انتقال آب به نمین و عنبران و پنج روستای این شهرستان بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: این پروژه انتقال آب مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و امیدواریم تا ۲ هفته آینده تکمیل خط انتقال آب شرب به نمین و عنبران، اهالی شهرها و روستاهای این شهرستان از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شوند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شد منتظر مراسم افتتاح نباشیم بلکه در سریع‌ترین زمان و تا آبان ماه این پروژه تکمیل و اهالی از آب شرب به صورت پایدار استفاده کنند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: معاون وزیر نیرو قول دادند تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط انتقال آب به نمین و عنبران و پنج روستای جیید، کلش، میناباد، میرزنق و دیگر روستای عنبران اختصاص دهند تا این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: معاون وزیر نیرو همچنین از مراحل تکمیل سد عنبران بازدید کرده و در جریان روند تکمیل این سد قرار گرفتند که بر اساس اعلام پیمانکار برای تکمیل این سد به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حجت‌الاسلام موسوی حجم کل مخزن را یک میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: این سد خاکی با هسته رسی از سال ۸۹ شروع شده و با تلاش دولت مردمی سیزدهم مراحل نهایی را سپری می‌کند.

وی اضافه کرد: فرماندار نمین، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان تلاش مؤثری را در تکمیل این سد انجام دادند تا با تأمین اعتبار از سوی وزارت نیرو، اهالی نمین و سنی نشین عنبران از نعمت آب پایدار بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام موسوی اهالی نمین و عنبران را وفادار به نظام و ارزش‌های اسلامی توصیف کرد و گفت: همواره اهالی این منطقه عشق و ارادت خود را به انقلاب و خط ولایت نشان دادند.

وی بیان کرد: قرار شد ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل سد عنبران که با پیشرفت ۹۳ درصد در حال تکمیل است، اختصاص پیدا کند تا این سد در ماه‌های آینده به بهره‌برداری رسیده و در فصل بارش آبگیری مناسب آن را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود یادآور شد: قرار شد ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای اجرای طرح فاضلاب و بازسازی شبکه موجود اختصاص یابد تا دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این حوزه رفع شود.

وی گفت: در مجموع در سفر معاون وزیر نیرو به شهرستان نمین و بخش عنبران قرار شد ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد تا ما بیش از این شرمنده اهالی این شهرها نباشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: معاون وزیر نیرو قول دادند تا از محل تنش آبی بخشی از اعتبارات را در کوتاه‌ترین زمان اختصاص دهند تا این طرح‌ها و پروژه‌ها به سرعت آماده بهره‌برداری شود.

کد خبر 5910565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha