۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵

مهدوی:

وظیفه اصلی پزشکی قانونی خدمت به مردم است

وظیفه اصلی پزشکی قانونی خدمت به مردم است

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی گفت: شعار اول و آخر این سازمان نهضت خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، امیرحسین مهدوی امروز شنبه ۲۲ مهر در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور با وجود کمبودهای بسیار، همواره تلاش کرده به بهترین شکل ممکن به مراجعین ارائه خدمت کند و با وجود پایین بودن حقوق و مزایا در این سازمان، نباید کوچک‌ترین خللی در خدمت رسانی به مردم ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان پزشکی قانونی شأن بالایی در سیستم قضائی دارند، اظهار داشت: کارشناسان پزشکی قانونی که در صف در حال خدمت رسانی به مردم و تنظیم گزارش برای ارائه به مقامات قضائی هستند، از رتبه و شأن بالایی برخوردارند زیرا در بهترین جایگاه به مردم ارائه خدمت می‌کنند و اگر اجر مادی آنان چندان مناسب نیست، بدون شک خداوند اجر معنوی بسیاری برای این عزیزان قائل می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی قانونی سمنان در سال‌های اخیر افزود: تا چندی پیش پزشکی قانونی استان سمنان حتی امکان برگزاری جلسات کمیسیون اول را هم نداشت اما خوشبختانه امروز با همت اداره کل پزشکی قانونی و همکاری مراکز دانشگاهی استان حتی جلسات کمیسیون دوم نیز در خود استان قابل برگزاری است.

وی ادامه داد: هم اکنون آزمایشگاه سم شناسی استان سمنان از نظر کیفیت با آزمایشگاه استان تهران برابری می‌کند و از تجهیزات مناسب و کارشناسان خبره‌ای برخوردار است و به مردم شریف این استان ارائه خدمت می‌کند.

مهدوی راه اندازی مراکز پزشکی قانونی در شهرهای مختلف استان سمنان را از اقدامات بسیار خوب سال‌های اخیر عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه با این اقدام در حال حاضر مردم شریف بسیاری از شهرستان‌های استان ناچار نیستند برای دریافت خدمات پزشکی قانونی و به ویژه تشریح به مرکز استان مراجعه کنند که این موضوع وقت، هزینه و انرژی زیادی از مردم تلف می‌کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های سال‌های اخیر پزشکی قانونی سمنان و تأمین امکانات و تجهیزات مناسب برای آن، هم اکنون به دلیل حضور کارشناسان خبره و مجرب، ارتقای کیفیت خدمات در این اداره کل مورد توجه است تا به واسطه نظرات کارشناسی آن بهترین آرا در محاکم قضائی صادر شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های مهدی نوروزی مدیر کل سابق استان و اقدامات وی در جهت پیشرفت و حرکت رو به جلوی این اداره کل، برای منتظری مدیرکل جدید استان آرزوی موفقیت و اظهار امیدواری کرد مسیر گذشته در جهت ارتقای هرچه بیشتر این اداره کل با جدیت ادامه یابد.

کد خبر 5911479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha