۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۲

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

آغاز مرحله دوم ساماندهی بنگاه‌های املاک در خوزستان

آغاز مرحله دوم ساماندهی بنگاه‌های املاک در خوزستان

اهواز- مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز مرحله دوم طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک خوزستان و بازرسی از این واحدها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات منش عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات خوزستان با هدف ساماندهی بنگاه‌های املاک دور جدید بازرسی‌های خود از بنگاه‌های مشاور املاک را آغاز کرده است.

وی افزود: در دور نخست این بازرسی‌ها بیش از ۲ هزار و ۲۵۶ مورد بازرسی از مشاوران املاک در قالب گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، پلیس اماکن با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف انجام شد و در جریان این گشت‌ها تعداد ۳۶۳ مشاور املاک متخلف شناسایی و پلمب شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: با توجه به این اقدامات انجام شده شاهد ساماندهی خوبی در وضعیت بنگاه‌های مشاور املاک استان بودیم. همچنین در این زمینه اکنون آگاهی و هوشیاری بنگاه‌ها ارتقا یافته و همچنین بحث رعایت قانون به خوبی در حال انجام است.

بیات منش عنوان کرد: در حال حاضر همه بنگاه‌های کلان‌شهر اهواز الکترونیکی شده‌اند و در دیگر شهرهای استان نیز این رویه در حال پیگیری و اجرا است.

وی گفت: درج نکردن نرخ‌نامه، ارائه نشدن صورتحساب دقیق به مشتری، گران‌فروشی در معاملات، نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن سایر ضوابط و مقررات مربوطه در حوزه مسکن و معاملات نظام صنفی عمده تخلفات انجام‌شده توسط مشاوران املاک است که تلاش می‌شود در دور جدید بازرسی‌ها به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 5911697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha