۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۰:۳۴

رئیس کل دادگستری کردستان:

اقدامات مولدسازی دستگاههای اجرایی زیر ذره‌بین دادستان بازرسی باشد

اقدامات مولدسازی دستگاههای اجرایی زیر ذره‌بین دادستان بازرسی باشد

سنندج_ رئیس کل دادگستری کردستان گفت: اقدامات حوزه مولدسازی که از ناحیه دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود زیر ذره بین دادستانی و بازرسی کردستان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی شنبه شب در دیدار با بازرس کل استان ضمن تبریک سالروز تشکیل سازمان بازرسی به بازرس کل استان و کارکنان این سازمان در استان اظهار کرد: اداره‌کل بازرسی استان کردستان عامل به سند تحول و تعالی قوه قضائیه است و شالوده و اساس اقدامات در دستگاه قضائی اسلامی آمیخته با اعتقاد و ایدئولوژی و بینش توحیدی توأم با اخلاص در کارهاست.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: اقدامات ما در دستگاه قضائی باید در طراز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و عمل به منویات مقام معظم رهبری و فرمایشات ریاست قوه قضائیه باشد و با اولویت‌بندی مسائل در حوزه دادگستری و اداره‌کل بازرسی و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان، برنامه‌ریزی اصولی و مناسبی اتخاذ کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی بر لزوم مدنظر قرار دادن شعار سال در اولویت بندی اقدامات تاکید کرد و بیان داشت: اولویت‌های ما در دستگاه قضائی شامل اولویت‌های کلان و استانی است و در نگاه کلی موضوع حقوق عامه باید در اولویت اقدامات‌مان باشد و در این راستا باید اقدامات دادستانی و بازرسی کل استان تعاملی و مکمل یکدیگر باشند تا خروجی آن برای مردم قابل قبول باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: سه مؤلفه مهم مرز، معدن و کشاورزی در استان از شاخص‌ترین موضوعات است که در این خصوص اقدامات ارزشمندی انجام شده و می‌توان به جلوگیری از قاچاق و کاهش پرونده‌های مربوطه، نظارت بر نحوه تصرفات صاحبان پروانه معادن و نظارت بر پرداخت حقوقات دولتی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: باید اقدامات در حوزه مولدسازی که از ناحیه دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود زیر ذره بین دادستانی و بازرسی استان باشد.

وی تاکید کرد: باید مباحث مربوط به ساختمان‌های ناایمن و اعطای تسهیلات بانکی نیز باید در دستور کار بازرسی کل استان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: در حوزه کاری بازرسی کل استان دو مقوله برخورد و پیشگیری باید مدنظر باشد که در حوزه پیشگیری با برنامه‌ریزی مدون و آموزش و مشاوره لازم، برخورد با فساد در اولویت امور خواهد بود.

وی عنوان کرد: باید بازدارندگی اقدامات به شکلی باشد که از بروز تخلفات در دستگاه‌های اجرایی پیشگیری شود و هشدارهایمان به نحوی باشد که هم عملیاتی و اجرایی شود و هم از تخلفات مکرر جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: یکی از خصوصیات مدیر جهادی، شجاعت در تصمیم گیری‌هاست در حوزه برخورد ضمن انجام دقیق وظایف، نباید اقدامات‌مان طوری باشد که ایجاد بی‌انگیزگی در مدیر یا مسئول ایجاد شود و سبب شود تا شجاعت مدیر را از او سلب کنیم.
حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: نظارت بر حسن اجرای قوانین و امور باید در ۳ مرحله قبل، حین و بعد از اجرای امور باشد و این موضوع باید مدنظر دادگستری و دستگاه‌های نظارتی باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: در حوزه برخورد یکی از مهمترین موضوعات دقت در تشکیل پرونده‌های تخلفاتی است که اگر سازمان بازرسی استان بر اساس مستندات اطلاعات را جمع‌آوری کند و پرونده به درستی تشکیل شود، زمینه ساز برخورد قاطع و متناسب توسط مرجع قضائی با تخلفات و مفاسد ارتکابی خواهد شد که در این راستا نباید به هیچ وجه به جایگاه و مقام افرادی که مرتکب تخلف می‌شوند، توجه کرد.

وی افزود: از دیگر نکات مهم در سند تحول قضائی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است که باید دوسویه باشد به طوری که هم گوش شنوای شکایات و دیدگاه‌های دیده‌بانان مردمی باشیم و هم اینکه مسئولان و کارشناسان نظارتی به صورت میدانی در جامعه و با نگاه نظارتی خود کشف کننده مفاسد، تخلفات و ترک فعل‌های دستگاه‌ها باشند.


۱۷ برنامه کلان محور از سازمان بازرسی کشور به بازرسی کردستان ابلاغ شد

عیسی هواسی بازرس کل استان کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: در سال جاری ۱۷ برنامه کلان محور از سازمان بازرسی کشور به بازرسی استان ابلاغ شده که در تعامل و همکاری با دادگستری کل استان کردستان در حال اجرای این برنامه‌ها در استان هستیم.

هواسی افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری، در حوزه شناسایی و جلوگیری از زمین خواری و تصرف اراضی ملی و دولتی، ۹۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع از اراضی شهری و ۴۴ هکتار از اراضی ملی پیشگیری انجام شده است و همچنین از تغییر کاربری بیش از ۴۶۰۰ مترمربع از اراضی شهری جلوگیری شده است.

بازرس کل استان کردستان تصریح کرد: جلوگیری از زمین‌خواری به مساحت ۵۰ هزار مترمربع در اراضی تحت تملک یکی از دانشگاه‌های استان به ارزش بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان و همچنین شناسایی ۳۸ هزار مترمربع اراضی دولتی در سنندج با ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اقدام شده است.

وی تاکید کرد: با اقدامات این اداره کل، از تحقق ویژه خواری و بروز رانت ۳ هزار میلیارد تومانی در یکی از شهرهای استان از طریق تغییر کاربری ۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع از اراضی فضای سبز، تجاری و مسکونی با همکاری دستگاه قضائی استان ممانعت به عمل آمد.

بازرس کل استان تاکید کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری، برای ۲۳ نفر از مدیران استان در دادگاه تجدیدنظر استان، محکومیت قطعی حاصل شد و همچنین در حوزه تخلفات اداری نیز برای ۵۲ نفر از کارکنان اداری دستگاه‌های اجرایی استان محکومیت حاصل شده است.

کد خبر 5911733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha