۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱

استاندار خراسان شمالی:

دو طرح بزرگ جهت تامین آب باکیفیت در خراسان شمالی در حال اجرا است

دو طرح بزرگ جهت تامین آب باکیفیت در خراسان شمالی در حال اجرا است

بجنورد_ استاندار خراسان شمالی گفت: برای تامین آب شرب پایدار و باکیفیت دو طرح بزرگ در خراسان شمالی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر به دنبال ورود سیلاب و گل و لای به سد شیرین دره و کاهش کیفیت و فشار آب بجنورد، استاندار خراسان شمالی صبح یک‌شنبه از تصفیه خانه آب شرب شهید سلیمانی واقع در امین الله بجنورد بازدید کرد و دستور فیلتراسیون اولیه آب در خروجی سد پس از انجام کارشناسی را صادر کرد.

محمدرضا حسین‌نژاد افزود: کاهش سطح آب مخزن سد و ورود آب گل آلود و سیلاب‌های اخیر به سد شیرین‌دره موجب اخلال در تأمین آب شرب بجنورد است که برای رفع آن علاوه بر حل مشکل برداشت آب از سد شیرین‌دره، برای تأمین پایدار آب شرب بجنورد و استان، در آینده، دو طرح بزرگ در حال اجرا است.

وی در ادامه افزود: از مهمترین برنامه‌های تأمین آب بجنورد در آینده اتمام طرح‌های در حال اجرای انتقال آب با کیفیت سفره‌های زیرزمینی پلنگ دره و کلاته نقی به بجنورد است که می‌تواند تا ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب بجنورد را تأمین نماید.

حسین‌نژاد خاطر نشان کرد: تاکید بر اجرای سریع انتقال آب سرانی به خراسان شمالی و از جمله تأمین آب شرب بجنورد نیز برای رفع اساسی چنین مشکلاتی است.

حسین‌نژاد تاکید کرد: شهر بجنورد در هر ثانیه ۹۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند که حدود نیمی از آن از سد شیرین دره و پس از پمپاژ به ارتفاع ۷۵۰ متری و تصفیه در تصفیه خانه امین‌الله تأمین می‌شود و لازم است قبل از پمپاژ، تصفیه اولیه صورت گیرد و مشکل فعلی آب تا راه‌اندازی پروژه‌های یاد شده حل شود.

کد خبر 5911997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha