ممنوعیت استفاده دیپلمات‌های آمریکایی از کلمات با درون‌مایه آتش‌بس

ممنوعیت استفاده دیپلمات‌های آمریکایی از کلمات با درون‌مایه آتش‌بس

همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، وزارت خارجه آمریکا به دیپلمات‌های این کشور دستور داده است تا از درخواست و استفاده از کلمات «تنش‌زدایی» یا «آتش‌بس» در غزه خودداری کنند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، در بحبوحه بمباران مناطق غیرنظامی در نوار غزه به دست اشغالگران پس از عملیات بزرگ مقاومت فلسطین (حماس) علیه شهرک‌نشینان، وزارت خارجه آمریکا در اقدامی دال بر جنگ‌افروزی این کشور در خاورمیانه و سایر نقاط جهان، در دستورالعملی به دیپلمات‌های آمریکایی توصیه کرده است که از درخواست آتش‌بس در غزه خودداری کنند!

پس از حمله عافلگیرکننده هفته گذشته حماس موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی، مقامات آمریکایی آشکارا از آنچه حق صهیونیست‌ها برای «دفاع از خود» خوانده شده است، حمایت کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا در ایمیلی که به گروهی از مقامات و دیپلمات‌ها ارسال شده، به سرویس مطبوعاتی سفارت‌خانه‌های این کشور توصیه کرده است که از به‌کار بردن عباراتی همچون «بازگردان آرامش»، «پایان دادن به خشونت‌ها و خونریزی» یا «تنش‌زدایی و آتش‌بس» خودداری کنند. یکی از مقامات دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با ان.بی‌.سی نیوز و سایر رسانه‌ها این خبر را تایید کرده است.

«هافینگتون پست» که یک رونوشت از این ایمیل را رویت کرده، این نامه رسمی را «علامتی قابل توجه» و نشانه‌ای دال بر «بی‌میلی کاخ سفید برای خویشتن‌داری اسرائیلی‌ها» توصیف کرده است. این ایمیل در بحبوحه موج جدید حملات هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه مخابره شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به‌رغم بحث‌های پشت‌پرده‌، در نشستی مطبوعاتی در قطر مدعی شد که واشنگتن به رژیم صهیونیستی بر «ضرورت و اهمیت اتخاذ انواع اقدامات احتیاطی در راستای جلوگیری از آسیب رساندن به غیرنظامیان در غزه» تاکید کرده است!

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز هفته گذشته حمله حماس را «شر مطلق» توصیف و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی حق پاسخ دارد. با این حال، او مدعی شده است که واشنگتن و متحدانش «به قواعد جنگ پایبند هستند!»

وی همچنین مدعی شد که از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است تا قربانیان غیرنظامی در غزه را به حداقل برساند!

صبح شنبه هفته گذشته نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ها دارد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات بزرگ و غافلگیرانه مقاومت، از هفته گذشته به صورت مداوم شهرها و مناطق مسکونی نوار غزه را بمباران می‌کند؛ بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین تاکنون ۲۳۲۹ فلسطینی در حملات جنگنده‌های صهیونیستی به شهادت رسیدند و بیش از ۹۰۴۲ نفر نیز زخمی شدند.

کد خبر 5912164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha