۲ آذر ۱۳۸۶، ۱۱:۰۲

کلیسای ارتدکس روسیه در روابط با شورای جهانی کلیساها تجدید نظر می‌کند

سخنگوی کلیسای ارتدکس روسیه اعلام کرد: اگر محافل لیبرال پروتستان در سطوح بالای شورای جهانی کلیساها قرار گیرند، مقر پاتریاک مسکو در روابط خود با این شورا تجدید نظر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترفکس، وسفولد چاپلین سخنگوی کلیسای ارتدکس روسیه گفت: همه چیز به تحول شورای جهانی کلیساها ارتباط دارد. در حال حاضر گامهای راسخی علیه تصویب اسنادی برداشته شده‌اند که با اعتقاد ارتدکس در چارچوب شورای جهانی کلیساها منافات دارند. در شرایط فعلی اصل رأی گیری و تصویب اتفاق آراء برای اتخاذ تصمیم گیریهای مهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در عین حال شک نیست محافل لیبرال پروتستان در پی این امر هستند که شورای جهانی کلیساها را به کرسی ترویج فمینیسم ، حامی حقوق اقلیتهای جنسی، ایده‌هایی که اصول تمامیت ملی کشورها را نقض می‌کنند و برخی برنامه‌های سیاسی تبدیل کنند.

سخنگوی کلیسای ارتدکس روسیه افزود: اگر این روندها گسترش یابند نمی‌توان تکذیب کرد که کلیسای ارتدکس روسیه در روابط خود با شورای جهانی کلیساها تجدید نظر می‌کند.

شورای جهانی کلیساها سازمان بین‌المللی مسیحی مستقر در ژنو است که بیش از 340 کلیسا و فرقه که حدود 550 میلیون مسیحی سراسر جهان را در 120 کشور جهان شامل می‌شود عضو آن هستند.

بیشتر کلیساهای ارتدکس، چندین کلیسای پروتستان، جامعه انگلیکنها، برخی از باپتیستها، بسیاری از لوتریها، متودیستها و اصلاح شدگان، برخی از کلیسای متحد و مستقل ، برخی از کلیساهای پنطیکاستی و برخی از کلیساهای کاتولیک باستانی از اعضای شورای جهانی کلیساها محسوب می‌شوند، اما در عین حال کلیسای کاتولیک روم که بزرگترین جامعه مسیحیت به شمار می‌رود عضو این کلیسا نیست.

کد خبر 591236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha