۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹

سرهنگ چولکی خبر داد؛

کلاهبرداری با شگرد صدور مدارک هویتی و تحصیلی به شرط استعلام

کلاهبرداری با شگرد صدور مدارک هویتی و تحصیلی به شرط استعلام

معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از کلاهبرداری در فضای مجازی با تبلیغاتی مبنی بر صدور مدارک هویتی و تحصیلی به شرط استعلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عبدالله چولکی با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی حدود ۸۰ درصد از پرونده‌های جعل و کلاهبرداری را کشف می‌کنند، گفت: با تعامل بین معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور، بانک مرکزی و پلیس آگاهی، حساب‌های بانکی کلاهبرداران مسدود می‌شود و وجوه در حساب برابر مبلغ کلاهبرداری شده به حساب فرد مالباخته برگردانده می‌شود.

وی افزود: برخی از مجرمان سایبری با نصب نرم افزار رسید ساز جعلی اقدام به خرید اینترنتی کرده و با ارائه رسید پرداخت بانکی جعلی به فروشنده، کالای خریداری شده را دریافت می‌کنند.

معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: فروشندگان برای اینکه فریب کلاهبرداران با استفاده از رسید ساز جعلی را نخورند، باید از واریز وجه به حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند و سپس کالا را به خریدار تحویل دهند.

این مقام انتظامی افزود: مأموران پلیس آگاهی در مرکز رصد فضای مجازی به صورت مستمر جرایم فضای مجازی را رصد می‌کنند و جرایم را به معاونت تخصصی مربوطه برای پیگیری و شناسایی عاملان و مجرمان ارجاع می‌دهند و معاونت مرتبط پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، مستندات را به استان محل وقوع جرم ارسال می‌کند تا نسبت به تشکیل پرونده و انجام اقدامات پلیسی و قضائی تا دستگیری مجرم اقدام شود.

سرهنگ چولکی گفت: پلیس آگاهی برای پیشگیری از جعل و کلاهبرداری در سطح کشور باید سطح آگاهی شهروندان را در خصوص شگردهای کلاهبرداری از طریق فضای مجازی افزایش دهند.

کد خبر 5912471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha