۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵

همزمان با روز جهانی پرندگان مهاجر انجام شد؛

رهاسازی پرندگان شکاری در زیستگاه‌های طبیعی استان تهران

رهاسازی پرندگان شکاری در زیستگاه‌های طبیعی استان تهران

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران از رهاسازی پرندگان شکاری در زیستگاه‌های طبیعی استان تهران همزمان با روز جهانی پرندگان مهاجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کرمی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران از رهاسازی پرندگان شکاری در زیستگاه‌های طبیعی استان تهران همزمان با روز جهانی پرندگان مهاجر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اینگونه پرندگان نیز جز پرندگان مهاجر محسوب می‌شوند، افزود: این پرندگان شامل دلیجه، پیغو، عقاب و سارگپه بودند که پس از بازپروری در زیستگاه‌های طبیعی رهاسازی شده و به دامان طبیعت بازگشتند.

وی با بیان اینکه هدف از نامگذاری این روز، توجه بیشتر به اهمیت این پرندگان در چرخه زیستی و بالا بردن آگاهی آحاد جامعه به منظور حفاظت از پرندگان مهاجر و زیستگاه‌های آنها بوده است، تصریح کرد: در کشور ما نیز این روز همزمان با ورود پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به کشور است.

کرمی در پایان به حلقه گذاری پرندگان رهاسازی شده اشاره داشت و افزود: حلقه گذاری پرندگان به منظور شناخت بیشتر ویژگی‌های زیستی آنها، تعیین سن و طول عمر پرندگان و تشخیص مسیرهای مهاجرتی انجام می‌شود.

کد خبر 5912564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha