۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۹

در مراسمی؛

«جعفر منتظری» مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان شد

«جعفر منتظری» مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان شد

سمنان- طی مراسمی از خدمات مهدی نوروزی قدردانی و جعفر منتظری به‌‎عنوان مدیرکل جدید سازمان پزشکی‌قانونی استان سمنان معارفه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، طی مراسمی از خدمات مهدی نوروزی قدردانی و جعفر منتظری به‌عنوان مدیرکل جدید سازمان پزشکی‌قانونی استان سمنان معارفه شد.

محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان در این مراسم گفت: پزشکی قانونی با کار فنی، تخصصی و تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی شده، مقدمات صدور حکم توأم با واقع را فراهم می‌کند.

عبدالهی با برشمردن برخی از ویژگی‌های این مسئولیت گفت: وقتی شخصی در این جایگاه خطیر قرار می‌گیرد باید از بهترین شاخص‌های فردی و کاری برخوردار باشد تا با فهم عمیق و تدبیر شایسته تصمیم‌گیری کند.

وی عنوان کرد: علاوه بر دانایی و توانایی یک مدیر، کمبود اعتبارات مالی باعث می‌شود که دامنه خدمت‌رسانی از سرعت لازم برخوردار نباشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: انتظار می‌رود در تخصیص اعتبار به سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در مقایسه با دیگر نهادهای اجرایی توازن در توزیع منابع مالی رعایت شده، تا با رفع کمبودها تکریم مراجعان به‌درستی انجام شود.

عبدالهی نظریه‌های پزشکی قانونی را در مسیر تحقق حقیقت مهم دانست و افزود: در جایگاه یک سازمان وابسته به قوه قضائیه، پزشکی قانونی با کار فنی، تخصصی و تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی شده ابزارهای رساندن قاضی به‌حق و حقیقت را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: برای صدور احکام قضائی مقدماتی نیاز است و اظهارنظرهای مؤثر و واقع‌بینانه پزشکی قانونی جهل و ابهامات را از پرونده‌ها می‌زداید و موجبات صدور احکام بر مبنای واقعیت را مهیا می‌کند.

کد خبر 5912847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha