۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶

ژاپن درباره تحولات غزه با ایران مذاکره می‌کند

 ژاپن درباره تحولات غزه با ایران مذاکره می‌کند

وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد که توکیو در حال آماده‌سازی خود جهت مذاکره با ایران درباره تحولات غزه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یوکو کامیکاوا، وزیر خارجه ژاپن با اشاره به آمادگی توکیو به منظور انجام مذاکرات با ایران درباره تحولات غزه و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غیرنظامیان این منطقه، از تخصیص ۱۰ میلیون دلار کمک اضطراری به این منطقه خبر داد.

ژاپن هم‌اکنون ریاست جی۷(گروه هفت کشور توسعه‌یافته) را برعهده دارد و کامیکاوا با اشاره به اینکه ژاپن «با نگرانی» شرایط در نوار غزه را رصد می‌کند، گفت: در مراحل پایانی آماده‌سازی برای مذاکره تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران هستم.

وی همچنین از حضور حدود ۹۰۰ شهروند ژاپنی در اراضی اشغالی خبر داد و هیدِکی مورای، معاون دبیر کابینه ژاپن اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد تا نیمه دوم هفته جاری، آنها را با هواپیمای نظامی از منطقه خارج کند.

به‌دنبال حمله غافلگیرکننده شنبه هفته گذشته مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی که از آن به عنوان «طوفان الاقصی» یاد می‌شود، تل‌آویو در اقدامی وحشیانه مناطق غیرنظامی نوار غزه را هدف بمباران جنگنده‌های خود قرار داد.

رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته گذشته نیز دستور محاصره کامل نوار غزه را صادر و ضمن قطع آب و برق، از ورود سوخت و مواد غذایی به این منطقه جلوگیری کرده است. در پی حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غیرنظامیان غزه و براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای فلسطینی تاکنون به ۲۸۳۷ نفر و تعداد مجروحان به ۱۲۰۰۰ نفر رسیده است.

کد خبر 5914136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha