۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۹

اطمینان خاطر بوداپست به پوتین

اطمینان خاطر بوداپست به پوتین

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که بوداپست هرگز به‌دنبال تقابل با روسیه نبوده و در عوض خواستار توسعه روابط با این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان با اشاره به تمایل همیشگی این کشور برای گسترش روابط با روسیه، تاکید کرد که بوداپست هرگز به‌دنبال جنگ با مسکو نبوده و نیست.

اوربان در جریان نشستی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: هرگز درصدد تقابل با روسیه نبوده‌ایم بلکه عکس این موضوع صحت دارد؛ مجارستان همواره خواستار ایجاد و توسعه بهترین رابطه بوده و این هدف بوداپست است.

نخست وزیر مجارستان خطاب به پوتین گفت که مطابق محاسبات او، این سیزدهمین نشست آنها از سال ۲۰۰۹ تاکنون است اما به گفته وی، «ما هرگز در شرایطی دشوارتر از شرایط فعلی ملاقات نکرده بودیم و این سخت‌ترین شرایط است.»

مجارستان از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، همواره موضعی متعادل را در قبال این جنگ اتخاذ کرده و به‌رغم ارسال کمک‌های بشردوستانه برای اوکراین، از ارسال سلاح برای اوکراین خودداری کرده است. بوداپست همواره خواستار حل‌وفصل صلح‌آمیز بحران بوده و مواضع و تحریم‌های غرب علیه مسکو را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

کد خبر 5914151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha