۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲

پوتین: حمله به بیمارستان غزه تراژدی و فاجعه انسانی است

پوتین: حمله به بیمارستان غزه تراژدی و فاجعه انسانی است

رییس‌جمهور روسیه در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان معمدانی در نوار غزه و شهادت صدها نفر گفت این تراژدی انسانی نشانه این است که این جنگ باید پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به جنایت تازه رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که حمله به بیمارستان «معمدانی» در نوار غزه «تراژدی و فاجعه انسانی» است.

وی همچنین گفت که این تراژدی انسانی پیامی است که زمان پایان‌دادن به این درگیری و جنگ فرارسیده است.

ساعاتی پیش وزارت خارجه روسیه جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان «معمدانی» در غزه را محکوم و اعلام کرد که این جنایت و اقدامی غیرانسانی است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «رادیو اسپوتنیک» افزود که «قطعا ما چنین اقدام مجرمانه‌ای را جنایت و اقدام غیرانسانی می‌دانیم.»

وی دراین‌باره افزود که «تحولات در منطقه آسیا بسیار چشمگیر است و به فراتر از منطقه گسترش یافته است. این تحولات به‌خودی‌خود رخ نمی‌دهد… همه این تحولات از طرف واشنگتن و لندن هدایت می‌شود.»

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران بیمارستان المعمدانی بیش از ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. منابع رسانه‌ای غیر رسمی اما آمار شهدا را بالای ۱۰۰۰ نفر اعلام کرده‌اند. اما تا کنون آمار دقیق شهدا و زخمی‌ها اعلام نشده است.

از طرفی با توجه به تخریب بالای بیمارستان بسیاری از شهدا زیر آوار هستند و تلاش برای خارج کردن آن‌ها از زیر آوار برجای مانده از بمباران رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

کد خبر 5915379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha