۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶

رییس جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

رکورد تولید ۱۱.۵ تن گندم در هر هکتار توسط کشاورز لرستانی

رکورد تولید ۱۱.۵ تن گندم در هر هکتار توسط کشاورز لرستانی

خرم‌آباد - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: گندم‌کار نمونه ملی استان در اراضی آبی ۱۱ و نیم‌تن در هکتار تولید داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی در حاشیه آیین تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی، اظهار داشت: تجلیل از کشاورزان نمونه تجلیل از کسانی است که پای سفره و امنیت غذایی کشور و استان ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز از چهار کشاورز نمونه ملی و ۷۵ کشاورز نمونه استانی تجلیل شد، اظهار کرد: این مراسم تجلیل از زحمت‌کشان بخش کشاورزی است که پای سفره و امنیت غذایی کشور و استان ایستاده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان کرد: این کشاورزان بیشترین تولید و عملکرد را در سطح داشتند.

شاهرخی، گفت: ما به دنبال بهره‌وری بخش کشاورزی با استفاده از ارقام مناسب، ادوات به‌روز، کارنده‌های جدید، توصیه‌های فنی و علمی و انتقال‌یافته‌های علمی به سایر کشاورزان هستیم.

وی با اشاره به اینکه گندم‌کار نمونه ملی ما در اراضی آبی ۱۱ و نیم‌تن در هکتار تولید داشته است، افزود: درحالی‌که میانگین تولید در یک هکتار زمین آبی پنج‌تن و نیم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: کشاورز نمونه ما در یک هکتار زمین دیم شش تن برداشت می‌کند، درحالی‌که میانگین تولید در یک هکتار زمین دیم یک تن و ۷۰۰ کیلو است.

شاهرخی، عنوان کرد: وقتی میزان تولید در هکتار توسط یک کشاورز ۱۱ و نیم‌تن است، یعنی کشاورزان دیگر هم می‌توانند به این رقم دست پیدا کنند.

کد خبر 5915708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      5 0
      دروغ دروغه
    • ایوب IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      1 1
      اگه بذر اصلاح شده اوکراین و ترکیه رو وارد می کردن بیشترم میشد ولی پول این رو انقد خوب دادن انقد خوب به ما کشاورزها میرسن دولت مارو شرمنده کرده
    • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      13 0
      به تناژ فکر نکنید به کیفیت فکر کنید امتحان کنید ببینید آن گندمی که با تناژ بالا تولید کردید آردش چطوریه آیا نانی که از آن گندم بدست میاد خوب پخت میشود اشتباه ما ملت این است که به کمیت میپردازیم به کیفیت اصلا اهمیت نمیدیم
      • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
        1 0
        الان گندم در مثلا کشور نیوزیلند با ۱۲ تن در هکتار برداشت خوب نیست؟
    • محمدی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      0 0
      وقتی پادتی داشته باشی ممکنه ماواسه ۲کیسه کودبایدهفت خان رستم روردکنیم وقتی هیچ امکاناتی بهت ندن میخوای چی برداشت کنی
    • سید کریم IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      4 1
      میشه ذکات گندم من دوستان و مدیران حساب کنند ؟ من گندم بذری خریدم یک تن کلیوی 20600 تومان پس بیست میلیون تومان برای پنج هکتار فقط بذر خریدم هزینه نیم فصل اجاره زمین میشه همکاری پنجاه میلیون تومان که جمعا 250 میلیون تومان هزینه شخم و دیسک و ردیفکار و جوب آبیاری ، میشه هکتاری تقریبا ده میلیون تومان
    • حمید کریمی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      0 0
      من تو اذربایجای 20تن در هکتار برداشن کردم . کنتور که نمیندازه