۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد:

انتقاد از کمیته المپیک در پرونده ژیمناستیک/ نقش نظارتی نداشت

انتقاد از کمیته المپیک در پرونده ژیمناستیک/ نقش نظارتی نداشت

مدیر تیم‌های ملی ژیمناستیک معتقد است در جریان انتخابات فدراسیون ژیمناستیک کمیته ملی المپیک نقش نظارتی خود را اعمال نکرد.

محمد آذرپی مدیر تیم‌های ملی ژیمناستیک ایران در مورد ابطال انتخابات فدراسیون ژیمناستیک و همچنین اظهارات اخیر دبیرکل کمیته ملی المپیک به خبرنگار مهر گفت: رئیس فعلی فدراسیون بارها و بارها گفته است آمده‌ام کمکی به ژیمناستیک کنم و ادعایی هم ندارم و هر تصمیمی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بگیرند، استقبال می‌کنم.

وی افزود: متأسفانه برخی علاقه دارند خود را ناجی ورزش معرفی کنند. اگر در خصوص شرایط فدراسیون ژیمناستیک دستگاه نظارتی مکاتبه‌ای کرده و توصیه‌ای داشته چرا فدراسیون را از این گزارش مطلع نساختند و چرا باید مجموعه فدراسیون از طریق رسانه‌ها متوجه این مکاتبات شود.

مدیر تیم‌های ملی ژیمناستیک خاطرنشان کرد: بیشتر از ۲ ماه است که ۲۵ نفر از اعضا مجمع درخواست مکتوب خود را جهت برون رفت از شرایط فعلی به کمیته ملی المپیک ارسال کرده‌اند، چرا به اعضا مجمع پاسخ نمی‌دهند؟! اگر درخواست بررسی شده، کمیته المپیک می‌بایست از نتیجه بررسی این درخواست اعضا مجمع را مطلع کند.

آذرپی ادامه داد: مسئولین فعلی فدراسیون ژیمناستیک متولی برگزاری این مجمع انتخاباتی نبوده‌اند، درحالیکه کمیته طبق اساسنامه عضو مجمع بوده و نقش نظارتی داشته است. چرا کمیته المپیک بلافاصله بعد از برگزاری مجمع نقش نظارتی خود را اعمال نکرد!؟

وی افزود: آن زمان که اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک را تغییر دادند و حتی به دنبال حذف عضویت کمیته ملی المپیک در مجمع انتخاباتی بودند این اساسنامه را مسئولین قبلی فدراسیون برای مسئولین وقت کمیته ملی المپیک ارسال کردند. مسئولین کمیته اشراف کامل را به شرایط برگزاری انتخابات داشتند و به نقش نظارتی خود واقف بودند، اما به درستی وظیفه خود را انجام نداده‌اند و هم‌اکنون مدعی برای فرار از حاشیه هم هستند!

سرمربی سابق تیم ملی ژیمناستیک خاطرنشان کرد: به هر صورت فدراسیون ژیمناستیک نیاز به حمایت همه ارکان ورزش کشور از جمله کمیته ملی المپیک به دور از جانب داری از برخی جریانات خاص دارد و مسلماً دلسوزی مسئولین فدراسیون و جامعه ژیمناستیک کمتر از این عزیزان نیست.‌

آذرپی گفت: انتصاب هرگونه سرپرست برای فدراسیون در شرایط کنونی مجدداً مصداق دخالت دولت و دست‌مایه نهادهای بین‌المللی و بدخواهان داخلی جهت ارسال این گزارشات به این نهادها خواهد بود که باید حتماً از آن اجتناب شود.

کد خبر 5919587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha