۲ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۴

معاون اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری:

ایجاد میدان عرضه، ورود و خروج دام را کنترل می‌کند

ایجاد میدان عرضه، ورود و خروج دام را کنترل می‌کند

شهرکرد_معاون توسعه و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال وبختیاری گفت: میدان عرضه دام نقش مهمی در کنترل ورود و خروج دام به استان، شناسایی دام قاچاق و جلوگیری از ذبح غیر بهداشتی دارد.

محسن نادری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه یکی از نیازهای عشایر چهارمحال و بختیاری میدان عرضه دام بود، اظهار کرد: مطالعات امکان‌سنجی، توجیه فنی، اقتصادی و طراحی پلان آن از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد.

وی افزود: پس از ارزیابی اولیه، طرح میدان عرضه دام جهت تأیید نهایی به سازمان امور عشایر کشور ارسال شد که در جلسه کمیته فنی تخصصی مطالعات مورد بررسی و ارزیابی متخصصین ملی قرار گرفت.

معاون اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر به دلیل نبود میدان عرضه دام، عشایر استان مجبور هستند تا برای خرید و فروش دام‌های خود وقت زیادی را صرف کنند یا به اجبار به واسطه‌ها مراجعت نمایند.

نادری عنوان کرد: کنترل و نظارت یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با اثرات ناشی از عرضه غیرقانونی دام زنده و کنترل بیماری‌ها است، لذا میدان عرضه دام نقش مهمی در کنترل ورود و خروج دام به چهارمحال و بختیاری و شناسایی دام‌های قاچاق و جلوگیری از کشتار غیر بهداشتی دام خواهد شد.

کد خبر 5920170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha