۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۹

عصر شعر «اسم شب صبح است» در ایلام برگزار شد

عصر شعر «اسم شب صبح است» در ایلام برگزار شد

ایلام-محفل شاعرانه و عصر شعر «اسم شب صبح است» با حضور جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ با موضوع شعرخوانی با موضوعیت غزه و فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با سراسر کشور و در پی جنایات بی‌رحمانه رژیم اشغالگر صهیونیستی، ظهر دوشنبه دوم آبان‌ماه ۱۴۰۲ محفل عصر شعر سراسری «اسم شب صبح است» با حضور جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ به نشانه حمایت از فلسطین، به عنوان مسئله اول جهان اسلام برگزار شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در آغاز این محفل ادبی بیان کرد: پیوند میان سرزمین و شعر همیشه بوده است و فلسطین عزیز در این مضمون برجستگی خاص و متمایزی دارد. مضمون فلسطین در شعر انقلاب نیز در دهه‌های گذشته برجستگی خاص داشته و شاعران همواره به آن توجه داشته‌اند.

حیدری افزود: شاعران برای اینکه نگاه به آینده در حوزه فلسطین داشت باشند باید دارای تحلیل سیاسی و نیز آشنا به آخرین اخبار و تحولات این حوزه و نیز آخرین مواضع مقام معظم رهبری باشند.

وی در خاتمه سخنان خود افزود: نبرد قدس، نبرد آخر میان انسانی است که به دنبال بندگی خدا است با انسانی که می‌خواهد بندگان خدا، بنده او باشند.

در ادامه شاعران به سرایش اشعار و ارائه نقطه نظراتشان پیرامون شعر انقلاب و دفاع مقدس و شعر مقاومت پرداختند.

گفتنی است اجرای این برنامه را قاسم ساجدی برعهده داشت که طی این مراسم شاعرانی چون اسلام انصاری‌فر، محمدرضا رشیدی، صادق ملک‌حسینی، بهمن احمدی، سمیه مهری، محمد عسگری و سعید احمدی در موضوعات غزه، فلسطین، مقاومت، انقلاب اسلامی به قرائت اشعارشان پرداختند.

کد خبر 5920866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha