۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۰۰

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:

عمق غم غزه را جز با احقاق حق تاریخی نمی‌توان تسلی داد

عمق غم غزه را جز با احقاق حق تاریخی نمی‌توان تسلی داد

اهواز- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: عمق غم غزه را با هیچ چیز جز احقاق حق تاریخی وارثان آن سرزمین نمی‌توان تسلی داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس حسین‌زاده عصر امروز سه‌شنبه در برنامه عصر شعر «اسم شب صبح است» که با حضور اهالی اندیشه و قلم در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار شد، اظهار کرد: برای سنجش عیار انسانیت هر انسان، راهی جز اینکه دردهای او را شناخت و آستانه‌ی رنجش را دید، وجود ندارد؛ این گونه افق‌های رشد آدمی تا آنجا می‌تواند باز شود که اگر کسی با نوع بشر دچار وحدت باطنی شود، با درد هر انسانی، جان او زخمی می‌شود، قلبش می لرزد و وجودش می‌جنبد تا کاری کند و از رنج هم نوع خود به قدر توان خویش، بکاهد.

وی افزود: داستان فلسطین یکی از زخم‌های ناسور حیات معاصر بشر است که هیچ گاه نه بسته شده و نه درمان پذیرفته و هر بار به بهانه‌ای و با بهایی گزاف، عمیق‌تر می‌شود و وسعت بیشتری از عاطفه بشری را ملتهب می‌کند، انسان را به محکمه وجدان خود می‌کشاند تا بیندیشد که با این عفونت ناشی از یک تجاوز تاریخی چه باید کرد؟

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: داغ فلسطین نشان داده که گذر زمان درمان هر درد نیست و گاه کار به عفونتی انسان سوز می‌رسد که اگر دیر به آن توجه شود، ممکن است حقیقت، انسان را قربانی خود کند.

حسین زاده ادامه داد: قرن‌ها است که انسان قربانی جهل، جمود و تعصب می‌شود. هنوز ندای نبی خاتم در سوره مائده که فرموده «بر بنی‌اسرائیل مقرّر داشتیم که هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان‌ها را کشته و هر کس، انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است؛ و رسولان ما، دلایل روشن برای بنی‌اسرائیل آوردند، اما بسیاری از آنها، پس از آن در روی زمین، تعدّی و اسراف کردند» به جان آدمیان ننشسته است، حال ببینیم که این روزها، هر روز، چند بار، همه انسان‌ها در غزه می‌میرند؟ و چگونه می‌شود بر این همه رنج، صبور بود و تاب آورد؟

وی با بیان اینکه عمق غم غزه را با هیچ چیز جز احقاق حق تاریخی وارثان آن سرزمین نمی‌توان تسلی داد، تصریح کرد: این نیز بر دوش تمامی آزادگان است، در قرآن نیز آمده است «قُل إنَّما أَعِظُکُم بِواحِدَة أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی: (ای پیامبر!) بگو: شما را تنها به یک چیز اندرز می‌دهم که دو نفر دو نفر یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید».

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: مجموعه کتابداران کتابخانه‌های عمومی خوزستان با این نگاه، علاوه بر هم دردی با مظلومین غزه، می‌کوشند تا با نشر آگاهی، جان‌های بیشتری را به مسیر ظلم ستیزی و احقاق حق برسانند؛ بدان امید که روزی نه چندان دور، بر این زخم تاریخی و دیرین بشریت، مرهمی چاره ساز بنشیند و رنگ امان، امید، شادمانی و زندگی به جغرافیای قبله گاه ادیان ابراهیمی برگردد.

کد خبر 5920995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha