۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۱۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد؛

هنرمندان خوزستان طلایه‌دار انعکاس «طوفان الاقصی»

هنرمندان خوزستان طلایه‌دار انعکاس «طوفان الاقصی»

اهواز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هنرمندان خوزستانی جزو اولین هنرمندان کشور هستند که در رویداد طوفان الاقصی به صورت مستقل تجمع کردند و دغدغه‌هایشان را نشان دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی عصر امروز سه‌شنبه در برنامه عصر شعر «اسم شب صبح است» که با حضور اهالی اندیشه و قلم در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بعد از اتفاقاتی که به «هلوکاست» معروف شد و مسائلی که وجود داشت، صهیونیست‌ها گفتند ما جنگ ۲۲ روزه داشته‌ایم، جنگ ۳۳ روزه و جنگ برخی از کشورهای عربی را هم داشته‌ایم اما هیچکدام به اندازه بزرگترین اتفاقاتی که امروزه رخ داده و آسیب رسانده است، نبود.

وی افزود: از زمانی که طوفان الاقصی رخ داد، هیمنه رژیم اسرائیل به عنوان یک مدعی قدرت شکسته شد. البته رفتار افسارگسیخته آنها که امروز در مواجهه با مردم، کودکان و بیماران حال رخ دادن است، دل هر انسانی را فارغ از دین، مذهب و جغرافیا به درد می‌آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هنرمندان از بُعد اینکه نسبت به موضوعات نگاه ظریف و دقیقی دارند طبیعتاً بیشتر در معرض این درد و رنج هستند به طوری که از روز اول دغدغه داشتند و در رشته و انجمن‌های مختلف پیگیر بودند تا کاری را در این زمینه انجام دهند، حتی اهالی رسانه قصد داشتند تا در آن محل حضور پیدا کرده و روایتگری کنند.

منادی تصریح کرد: هنرمندان خوزستانی همیشه پای کار هستند به طوری که در رویداد طوفان الاقصی، اولین استان کشور که هنرمندان آن به صورت مستقل تجمع کردند که اعلام حضور داشته و دغدغه‌هایشان را نشان دهند، استان خوزستان بوده است.

وی بیان کرد: زمانی که شخصی می‌خواهد با هنر خوشنویسی یا خطاطی خود ابراز حضور و همدردی بکند، اینکه گروه‌های سرود در این چند روز کوتاه سرودهایی را آماده و اجرا کرده‌اند، همه ارزشمند است و نشان از پویایی و زنده بودن دارد؛ لذا باید گفت این مسیر و فهمی که در فضای فرهنگی و هنری وجود دارد، بسیار مغتنم است.

کد خبر 5921002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha