۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳

مدیرکل بیمه سلامت اردبیل خبر داد؛

نشان‌دار شدن ۱۰هزار بیمار صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت اردبیل

نشان‌دار شدن ۱۰هزار بیمار صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت اردبیل

اردبیل- مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: صندوق حمایت از بیماری‌های صعب العلاج حدود ۱۱ ماه گذشته در اردبیل راه‌اندازی شده و تاکنون ۱۰ هزار نفر بیمار در سامانه این صندوق نشان‌دار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خلیل اللهی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به گذشت حدود ۱۱ ماه از راه‌اندازی صندوق صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت اردبیل اظهار کرد: تعداد ۵ بیماری صعب العلاج به ۱۰۷ بیماری رسیده که ۱۰ هزار بیمار صعب العلاج نیز در سامانه‌های الکترونیکی استان اردبیل نشان‌دار شده است.

وی با بیان اینکه با نشان دار شدن بیمار، عمده هزینه وی در محل اخذ خدمت به عهده بیمه سلامت خواهد بود، افزود: تاکنون ۱۵.۸ میلیارد تومان به طور مستقیم به بیماران خاص و صعب العلاج در سطح استان اردبیل پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت اردبیل بیان کرد: سال گذشته تقریباً نزدیک به ۶۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که حدود ۷۶۹ هزار نفر جمعیت اردبیل و ۴۱۰ هزار نفر بیمه شده روستایی را شامل می‌شود.

خلیل‌اللهی با بیان اینکه اعضای خانوار ۵ دهک نخست درآمدی فاقد بیمه در اردبیل بدون پرداخت ریالی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، ادامه داد: از تمامی افراد فاقد بیمه تقاضا داریم به ادارات بیمه سلامت و یا به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت مراجعه کرده و با ثبت اطلاعات نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند.

وی با اشاره به نشان‌دار شدن ۲ هزار و ۲۱۳ نفر فرد نابارور در سامانه‌های الکترونیکی افزود: این افراد از خدمات ویژه‌تری نسبت به سایر افراد تحت پوشش بهره‌مند شوند.

پرداخت ۱۰ میلیارد تومان برای ناباروری طی سال گذشته

مدیرکل بیمه سلامت اردبیل بیان کرد: در سال گذشته مجموعاً ۱۰ میلیارد تومان هزینه ناباروری توسط بیمه سلامت پرداخت شده که این هزینه‌ها شامل هزینه‌های دارویی، خسارت متفرقه، مرکز درمان ناباروری قفقاز و ریحانه بوده است.

خلیل اللهی با اشاره به سایر خدمات ویژه افراد نابارور، خاطرنشان کرد: افزایش داروهای در تعهد بیمه از ۱۵ قلم به ۶۳ قلم، افزایش لوازم مورد تعهد درمان ناباروری از ۲ قلم به ۲۸ قلم، حذف محدودیت خدمات سونوگرافی در زنان باردار و همچین مورد تعهد قرار دادن خدمات ناباروری از دیگر خدمات حمایتی ارائه شده توسط بیمه سلامت است.

وی با بیان اینکه سامانه‌ای در خصوص ثبت و پیگیری بیمه شدگان طراحی شده که تمامی درخواست‌ها را برای رسیدگی به بیمه سلامت ارسال می‌کند، افزود: تمامی بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از اعتبار داشتن دفترچه بیمه خود اطمینان پیدا کنند.

کد خبر 5922341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha