۴ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۳۹

فرماندار تکاب خبر داد؛

وجود ۱۲ نقطه پرخطر سیلابی در تکاب

وجود ۱۲ نقطه پرخطر سیلابی در تکاب

ارومیه- فرماندار تکاب بر ساماندهی مناطق ۱۲ گانه سیل خیز این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل حیدری آزاد روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب تکاب افزود: با توجه به وجود ۱۲ نقطه پرخطر سیلابی در تکاب، دستگاه‌های خدمات رسان همه مناطق حساس و حادثه خیز سیلاب را شناسایی و جهت رفع خطر پذیری آنها سریع اقدام کنند.

وی گفت: ریختن زباله، نخاله‌های ساختمانی و فضولات حیوانی در رودخانه‌ها، زیرپل ها و مسیل‌ها تخلف بوده و پیگرد قانونی دارد و باید شهرداری تکاب برای پیشگیری از وقوع سیلاب از آن جلوگیری کند.

حیدری آزاد افزود: نخاله‌های ساختمانی موجود در بستر و حاشیه رودخانه‌ها جمع آوری و تخلیه شودو از تصرفات غیرقانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز در حدود قانونی مجاری آبی جلوگیری و با متخلفان برخورد شود.

فرماندار تکاب گفت: لایروبی دهانه و زیرپل ها برای پیشگیری از سیل ضروری است بنابر این مدیریت امور منابع آب با مساعدت شهرداری تکاب نسبت به اصلاح فوری و هدایت مسیر سیلاب در روستای سبیل اقدام کند.

وی افزود: اقدامات اساسی پیشگیری از سیل در وروی های شهر و قره ناو حتماً انجام و در مسیرهای پرخطر طرح احداث سیل بند اجرا شود.

فرماندار تکاب گفت: به روستاییان و منازل مسکونی در مسیرهای سیلاب هشدارهای لازم داده شود و در این زمینه اطلاع رسانی گسترده صورت گیرد.

کد خبر 5922679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha