۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹

نشست تخصصی «چالش‌های تصویرسازی» در قم برگزار شد

نشست تخصصی «چالش‌های تصویرسازی» در قم برگزار شد

قم- نشست تخصصی «چالش‌های تصویرسازی» از سلسله برنامه‌های جانبی نخستین سوگواره ملی «سلسله طلایی» با حضور کاظم طلایی و محمد حسین صلواتیان دو تصویرگر مطرح کتاب‌های کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تخصصی «چالش‌های تصویرسازی» از سلسله برنامه‌های جانبی نخستین سوگواره ملی «سلسله طلایی» ظهر شنبه با حضور کاظم طلایی و محمد حسین صلواتیان در گالری بهفام قم برگزار شد.

کاظم طلایی «دبیر رشته تصویرسازی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر»، «مدرس تصویرگری»، «مدیر مسئول انتشارات طلایی» و «عضو هیئت داوران نخستین سوگواره ملی سلسله طلایی» در این نشست بر ضروت توجه به نوع تولید محتوا و روحیه کودکان در خلق آثار تصویرگری تأکید کرد و گفت: ما باید دنیای کودکان را خوب بشناسیم، بفهمیم و تخصص، علم و قابلیت‌ها را درخدمت آنها به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر این دو موضوع به هم نزدیک شوند و هنر به دنبال این باشد که مفهوم را درست به مخاطب منتقل کند، کار نیز به درستی انجام می‌شود.

عضو هیات داوران نخستین سوگواره سلسله طلایی افزود: تصویرسازان در تصویرگری، ابتدا کودک را با نگاه کودکانه می‌بینند و سپس از هنر استفاده می‌کنند، بنابراین با این تفاسیر است که متوجه جایگاه تصویرسازی کتاب کودک می‌شویم.

این مدرس تصویرگری افزود: برخی آثار این سوگواره بدون وابستگی به محتوا و تنها از نظر تکنیکی، اجرا، فضاسازی و ترکیب بندی کار خوبی است اما چون کودک و محتوا را در نظر نگرفته است، امتیاز خوبی نمی‌گیرد.

طلایی خاطرنشان کرد: ما باید به نحوی خلق اثر کنیم که وقتی آثار به کتاب تبدیل شد در ذهن کودکان ماندگار شود و کودکان از آن لذت ببرند؛ پس تصویرگر باید به جوهره شخصیت‌ها و کنش‌ها در آثار خود توجه کند.

کد خبر 5923659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha