۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰

لاوروف: از بین بردن حماس بدون کشتار غیرنظامیان شدنی نیست

لاوروف: از بین بردن حماس بدون کشتار غیرنظامیان شدنی نیست

وزیر خارجه روسیه با اشاره به لزوم توقف خشونت‌ها در نوار غزه تاکید کرد که آنچه «از بین بردن» حماس خوانده شده است، بدون کشتار اکثریت غیرنظامیان غزه امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، ضمن تاکید بر ضرورت اعلام و اجرای برنامه‌های بشردوستانه در نوار غزه، گفت که نماینده این کشور به «اسرائیل درباره عدم تکمیل برنامه اعلامی این رژیم مبنی بر اجرای راهبرد زمین سوخته در غزه، هشدار داده است.»

لاوروف در گفت‌وگویی تاکید کرد: باید(خشونت‌ها) متوقف شود و اعلام برنامه‌های بشردوستانه برای حفظ جان مردمی که در محاصره گرفتار شده‌اند، ضروری است. نه آب، نه برق، نه غذا؛ هیچ چیزی وجود ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که «اگر نوار غزه ویران شود و دو میلیون نفر آواره شوند، تا دهه‌ها و حتی قرن‌ها فاجعه‌ به بار خواهد آمد.»

دیپلمات ارشد روسیه اضافه کرد: ما به اسرائیلی‌ها پیام داده‌ایم؛ با آنها در تماس کامل هستیم و سفیر ما دائما با آنها در ارتباط است. ما پیام‌هایی درباره لزوم دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز و عدم تکمیل راهبرد زمین سوخته در غزه مخابره کرده‌ایم.

به‌دنبال عملیات غافلگیرکننده هفتم اکتبر مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) علیه نیروهای رژیم صهیونیستی، اشغالگران در پاسخ، حملات وحشیانه‌ای را علیه غیرنظامیان نوار غزه تدارک دیدند. رژیم اشغالگر قدس همچنین باریکه غزه کاملا محاصره و آب، برق، مواد غذایی و سخوت منطقه را به طور کامل قطع کرده است. در پی حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غیرنظامیان در نوار غزه، تاکنون حدود هفت هزار فلسطینی شامل زن و کودک شهید شده‌اند.

کد خبر 5923699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha