۶ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۴۸

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی:

اقدامات پیشگیرانه در حوزه بیماری‌های دام ضروری است

اقدامات پیشگیرانه در حوزه بیماری‌های دام ضروری است

ارومیه- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی به اهمیت جلوگیری از بروز تلفات دام و انجام اقدامات پیشگیرانه بیماری‌های دامی تاکید کرد و گفت:اقدامات پیشگیرانه در حوزه بیماری‌های دام ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امید خلیل زاده روز شنبه در جلسه هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج کشاورزی استان با موضوع بی ین و تشریح اسناد راهبری ونظام‌های عملیاتی پدافند زیستی با تبریک فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه ریزی برای جلوگیری از بروز و شیوع برخی بیماری‌ها، چنانچه توجه کافی نداشته باشیم و برخی اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار نگیرد دچار بحران‌هایی از قبیل بروز تلفات و کاهش تولیدات خواهیم شد و این امر می‌تواند امنیت روانی و اقتصادی مردم را به چالش بکشد.

وی با برشمردن اهمیت پدافند غیر عامل به ویژه تهدیدات بیولوژیک، افزود: اقدامات پدافند غیرعامل را باید سرلوحه کار خود قرار داد و با آمادگی و هوشیاری کامل، ضمن شناسایی، رصد و پایش تهدیدات زیستی در حوزه دام و فرآورده‌های خام دامی و روند تغییرات آنها، با تکیه بر اصول و ملاحظات مربوط، در جهت تحقق اهداف پدافند غیرعامل به عنوان بخشی از بدنه دامپزشکی استان آذربایجان غربی اقدام گردد.

جلسه با حضور مدیر کل دامپزشکی استان، مدیران کل ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی و مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

در این جلسه دکتر خلیل زاده

لازم به ذکر است در این جلسه توسط دکتر سلیمی راد مدرس سازمان پدافند غیر عامل کشوراسناد راهبری ونظام‌های عملیاتی پدافند زیستی سازمان پدافند غیر عامل تشریح وبر اهمیت پدافند غیر عامل تاکید گردید.

در خاتمه این جلسه هر یک از مدیر ان کل ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی نقطه نظرات خود را در این خصوص بیان نمودند

کد خبر 5924145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha