۶ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۳۹

استان شدن یزد ۵۰ ساله شد

استان شدن یزد ۵۰ ساله شد

یزد- رئیس گروه پژوهش و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: سابقه فعالیت یزد به عنوان استان و همچنین سن نظام مدون برنامه‌ریزی و توسعه آن به ۵۰ سال رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دهقان منشادی در نشستی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد اظهار داشت: نیمه‌های مهرماه سال ۱۳۵۲، شعبه سازمان برنامه و بودجه کشور با عنوان دفتر برنامه‌ استان در یزد شروع به کار کرد و امروز زمان ۵۰ سالگی این سازمان است.

وی با اشاره به یزد تا سال ۱۳۴۸ به عنوان شهرستان و از سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۲ به عنوان فرمانداری کل در قلمرو تقسیمات سیاسی استان اصفهان، روزگار می‌گذراند، افزود: این سرزمین کهنسال، در مهر ۱۳۵۲ توانست با مصوبه هیئت وزیران آن زمان، به درجه استان ارتقا یابد.

دهقان منشادی تصریح کرد: به دنبال این ارتقا و استقرار تشکیلات استانداری در شهر یزد، بنای فعالیت برای نظام مدون برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد گذاشته شد و در مهرماه ۱۳۵۲ شعبه سازمان برنامه و بودجه کشور با عنوان «دفتر برنامه استان یزد» در شهر یزد شروع به کار کرد تا زمینه‌ساز نخستین توسعه‌های ناشی از الگوهای علمی و اندیشه محلی باشد.

به گفته وی، پیش از تاسیس این دفتر و تشکیلات رسمیِ برنامه‌ریزی، توسعه‌هایی که طی دوران طولانی در یزد صورت می‌گرفت، جنبه‌ای غیر رسمی و برنامه‌ریزی نشده داشت و از مهر سال ۱۳۵۲ به بعد فعالیت‌های این سازمان به طور رسمی در راستای برنامه‌ریزی برای توسعه بوده است.

رییس گروه پژوهش و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان داشت: در این ۵۰ سالی که سپری شده، مدیریت و جمع‌آوری اقلام آماری و تحلیل آن برای برنامه‌های توسعه، توزیع بهینه اعتبارات عمرانی و فعالیت‌های مرتبط با توسعه منابع انسانی و نظام فنی اجرایی، همه در راستای حرکت دادن استان به سوی توسعه‌ای پایدار و عدالت‌محور صورت گرفته است.

دهقان منشادی عنوان کرد: اینک که ۵۰ سال از تولد استان و سازمان متولی توسعه آن می‌گذرد لازم است این نظام توسعه‌ای با تحلیل روندهای گذشته و با بازنگری شاخص‌های توسعه، تدابیری برای رفع مشکلات و رسیدن به افق‌های روشن این سرزمین پیشنهاد دهد.

کد خبر 5924184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha