۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲

کسب افتخاری دیگر برای خراسان جنوبی؛

دو روستای خراسان جنوبی در لیست روستاهای کتاب دوست کشورقرار گرفتند

دو روستای خراسان جنوبی در لیست روستاهای کتاب دوست کشورقرار گرفتند

بیرجند-دو روستای خراسان جنوبی در لیست برگزیدگان نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حاجی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنا بر اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو روستای درمیان شهرستان درمیان و اسفندیار شهرستان طبس در لیست برگزیدگان کشوری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب قرار گرفتند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی بیان کرد: باتلاش همکارانم در کتابخانه های عمومی روستای های درمیان و اسفندیار و برنامه ریزی منظمی که از ابتدا سال توسط اداره کل جهت کسب امتیاز لازم در این خصوص انجام شد شاهد کسب این افتخار بودیم.

حاجی گفت: هر ساله بر اساس شاخص‌هایی فرهنگی که مهمترین آنها برخورداری از کتابخانه، میزان مطالعه، سرانه عضویت و امانت کتاب است روستاها و عشایر دوستدار کتاب انتخاب می‌شوند که امسال دو روستای استان در این لیست قرار گرفتند.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال‌های گذشته هم یکی از روستاهای استان در این لیست قرار داشتن گفت: امیدواریم با عنایت ویژه ای که استاندار جهادی و فرهیخته استان دارند ساخت کتابخانه اسفندیار به پایان برسد تا در این روستای، دوستداران کتاب ساختمان خوبی در اختیار داشته باشند.

افزود: در روستای درمیان نیز خیران در حال واگذاری یک قطعه زمین هستند.

کد خبر 5926275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha